رئیس رسانه ملی مطرح كرد؛
صداوسیما همچنان در راس اعتماد مردم است
مجله سرگرمی: عبدالعلی علی عسکری طی جلسه ای از مشکلات سازمان صداوسیما سخن گفت و اینکه با وجود همه هجمه ها این سازمان همچنان در راس اعتماد مردم قرار دارد.
به گزارش مجله سرگرمی به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، عبدالعلی علی عسکری رئیس رسانه ملی در اولین جلسه مشترک با اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یازدهم که امروز اول بهمن بمنظور تعامل بیشتر رسانه ملی و نمایندگان ملت برگزار شد، این دیدار را در امتداد رسالت صداوسیما در مقام دانشگاه عمومی و ارتباط با دستگاه های ذی ربط در امر آموزش عالی و آموزش وپرورش ارزیابی کرد و اظهار داشت: شاید در ظاهر رسانه ملی در جنگ نظامی حضور ندارد، اما شرایط به شکلی است که ما خودرا در صلح مسلح می بینیم و در جنگ نابرابر رسانه ای و نرم، خودرا آماده مبارزه کرده ایم و دائم در این میدان در حال رویارویی هستیم.
صداوسیما همچنان در رأس اعتماد مردم قرار دارد
وی اضافه کرد: با وجود هجمه های فرهنگی و عملیات روانی دشمن، صداوسیما همچنان در رأس اعتماد مردم قرار دارد و در میدان مبارزه جنگ نرم، پایدار و استوار به راهش ادامه می دهد.
رئیس رسانه ملی، فضای کنونی رسانه ای جهان را فضایی بدون مرز دانست و اظهار داشت: سازمان صداوسیما در فضای رسانه های برودکست همیشه با هجوم شبکه های ماهواره ای مواجه می باشد و درحالی که هیچ کشوری حتی با دو شبکه معاند در بیرون مرزهایش مواجه نیست، ۲۷۰ شبکه ماهواره ای به زبان فارسی و قومیتی (۱۴۰ شبکه قومیتی و ۱۳۰ شبکه فارسی زبان) با تاکید بر حمایت های مالی مقابل نظام اسلامی، محتوا تولید می کنند و صداوسیما در این جنگ نابرابر رسانه ای، یک تنه ایستاده است.
علی عسکری اشاره کرد: طراحی آمریکایی ها برای زمین زدن رسانه ملی، کوشش برای پیشبرد راهبرد فروپاشی از درون و جنگ فرهنگی و قومیتی است، اما همانطور که موشک های ایران در مقابل ناوگان عظیم دریایی آمریکایی ها رعب آورند، ایستادگی ما نیز در مقابل این همه هجمه، نتیجه بخش بوده است.
رئیس رسانه ملی حفظ مرجعیت صداوسیما نزد مخاطبان را باارزش خواند و اظهار داشت: رسانه های معاند به کمتر از حذف ما رضایت نمی دهند و الان برای کوچک ترین موضوع روی آنتن و حداقل خطای رسانه ای، موج سازی می کنند و به دنبال ضربه زدن به مرجعیت رسانه ملی هستند.
وی صداوسیما را همچنان پایدار و هوشیار توصیف کرد و اظهار داشت: ما با دشمنانی در خارج و غفلت کنندگان و غرض ورزانی در داخل روبرو می باشیم، حتی تعدادی از دوستان در داخل هم دانسته یا نادانسته در این جنگ رسانه ای پیچیده، مقابل رسانه ملی قرار می گیرند و خستگی به تن ما می گذارند؛ اما در نهایت پیام این جنگ بزرگ رسانه ای برای ما تحمل و صبوری است و با بصیرت، تحمل و تلاش مضاعف، این مرحله را پشت سر خواهیم گذاشت.
علی عسکری با اشاره به محتوای ۶۶ شبکه تلویزیونی و ۹۹ شبکه رادیویی رسانه ملی که مورد توجه مخاطبان است، عنوان کرد: با وجود ناکافی بودن بودجه، اهتمام کرده ایم با تمام وجود خدمتگزار مردم و همه دستگاهها باشیم، اما اگر رسانه ملی به اندازه کافی بودجه داشته باشد، می تواند به همه نهادها و دستگاه های دولتی خدمت مؤثر کند؛ چنانچه در روزهای کرونا توانست با راه اندازی مدرسه تلویزیونی ایران، باری را از دوش دولت و نظام آموزش وپرورش بردارد.
رئیس رسانه ملی به قدردانی رؤسای قوه از اطلاع رسانی رسانه ملی برای مهار و کنترل ویروس کرونا اشاره نمود و اظهار داشت: خدا را شاکرم که با وجود همه مشکلات، اهتمام کرده ایم در کنار مسئولان کشور در خدمتگزاری به مردم پیشگام باشیم و در عرصه های مختلف، مؤثر قدم برداریم.
موظفیم امسال ۲۷۰۰ میلیارد تومان از محل آگهی ها درآمد کسب کنیم
علی عسکری با اشاره به سفارش عده ای در خصوص درآمدزایی سازمان صداوسیما اظهار داشت: عده ای می گفتند صداوسیما باید مستقل شود و از راه های مختلف هزینه هایش را تامین کند؛ هرچند موظفیم امسال ۲۷۰۰ میلیارد تومان از محل آگهی ها درآمد کسب نماییم تا بتوانیم برنامه بسازیم، اما ما خودمان را رسانه توسعه محور و پیشرفت مدار می دانیم و مبنایمان کسب درآمد نیست بلکه کارهای کلان فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در دستور کار ماست.
رئیس رسانه ملی با تاکید بر اینکه ما باید در سکوت و به دور از هیاهو کار خودرا جلو ببریم اظهار داشت: مظلومیت ما در این است که باید وانمود نماییم در وضعیت خوبی هستیم، اما باید در سکوت کار خودرا بکنیم و مراقب باشیم تا جامعه در آرامش و امنیت به سر ببرد.
رئیس رسانه ملی در ادامه در پاسخ به پرسش نمایندگان در زمینه سرعت خبررسانی در سازمان اظهار داشت: ما در تولید خبر، نگاه کاملاً شفافی داریم و اهتمام می نماییم هر بحرانی را در کمترین زمان ممکن پوشش دهیم. البته در انتشار اخباری که باید مراجع بالاتر نظر دهند، این حرکت نماید می شود.
وی همین طور درباره لزوم جوان گرایی در رسانه ملی اظهار داشت: صداوسیما از موفق ترین نهادها در توجه به جوان گرایی بوده است؛ البته این امر پیچیدگی خاص خودرا دارد، بااین حال دراین زمینه همچنان فعال هستیم.
در ادامه این جلسه، حسن گروسی، معاون حقوقی و امور مجلس صداوسیما با ارائه گزارشی درباره برنامه های آموزشی که روی آنتن رسانه ملی می رود، اظهار داشت: تعداد ۱۵ هزار و ۷۴۵ برنامه آموزشی در قالب ۶۵۷۵ ساعت در ۱۰ ماه گذشته از شبکه های رادیویی و تلویزیونی پخش شده است.
وی با اشاره به حضور موفق مدرسه تلویزیونی ایران که تولیداتش در چندین شبکه تلویزیونی روی آنتن می رود، اظهار داشت: تا حالا بیش از ۲۰۰۰ کلاس درس روی آنتن رفته است و پیش بینی می شود این تعداد تا آخر سال تحصیلی به ۹ هزار کلاس برسد.
دغدغه رصد رسانه ملی
علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری نیز در ابتدای این جلسه پایش فرهنگی کشور را مهم ترین وظیفه این کمیسیون دانست و اظهار داشت: رصد رسانه ملی یکی از دغدغه های مهم ما است و پشتیبانی از فضای برنامه سازی آن برایمان اهمیت دارد.
منادی سفیدان حضور رسانه ملی در عرصه آموزش ابتدایی و متوسطه اول و دوم را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: در فضایی که تعدادی از دانش آموزان به سبب نداشتن کامپیوتر و تلفن همراه به فضای مجازی دسترسی ندارند، مدرسه تلویزیونی ایران این وظیفه را به عهده گرفت و قسمتی از بار آموزشی در نظام آموزشی کشور را پذیرفت که جای قدردانی دارد.
در این جلسه همین طور دیگر اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری به بیان دیدگاه های خود درباره فضای آموزشی کشور و مطالبات مجلس از سازمان صداوسیما پرداختند. توجه به اقوام و گویش های مختلف در تولیدات تلویزیونی، اهمیت آن تن دهی جاده ای و سیگنال رسانی در مناطق محروم برای فراهم شدن آموزش بوسیله تلویزیون، حفظ مرجعیت صداوسیما و اعتمادآفرینی در فضای خبر، مراقبت از بیان مجریان برای به حداقل رساندن خطاهای برنامه سازی، پرداختن عادلانه به موضوعات معیشتی مردم و پرهیز از پخش پیامهای بازرگانی با محتوایی دور از زندگی طبقه متوسط جامعه، ازجمله موضوعاتی بود که نمایندگان در این جلسه بیان نمودند.
منبع: newsfun.ir
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب