با ترجمه اسدالله غلامعلی

فواصل سینما رمزگشایی شد، سینما از نگاه یك فیلسوف

فواصل سینما رمزگشایی شد، سینما از نگاه یك فیلسوف

مجله سرگرمی: كتاب فواصل سینما نوشته ژاك رانسیر با ترجمه اسدالله غلامعلی در ۱۷۰ صفحه توسط نشر ورا منتشر گردید.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از مهر، «فواصل سینما» نگاه ژاك رانسیر به شكاف ها و رابطه هاست؛ پل هایی میان سینما، سیاست، فلسفه و نظریه. از دریچه او، سینما پنجره ای ست كه از آن می توان هزارتوهای فلسفی و سیاسی را از زاویه ای تازه مشاهده كرد.
«فواصل سینما» یك نگاه است؛ نگاهی كه ادعا دارد سینما صرفاً یك بازتولید مكانیكی نیست بلكه راهی است كه می توان در آن جهان و انسان را به كمك تصاویر و واژه های رویایی شناخت.
این كتاب حاصل تاملات و اندیشه های یكی از مهمترین فیلسوفان معاصر جهان است كه از او می توان بعنوان یك سینه فیل سینما هم یاد كرد؛ یك شیفته و عاشق سینما كه دنیای تصویر برای او مكانی است تا به اندیشه ورزی بپردازد.
كتاب حاضر از سه بخش به اضافه مقدمه تشكیل شده است. پس از ادبیات، مرزهای هنر، سیاست در فیلم عناوین فصول هستند. فصل نخست این كتاب شامل دو مقاله سرگیجه سینمایی؛ هیچكاك تا ورتوف و بعد از آن و همینطور موشت و پارادوكس های زبان تصویر است. فصل دوم هم شامل دو مقاله هنر برای هنر؛ فنون شاعری مینلی و پیكر فیلسوف و فیلم های فلسفی روسلینی است. فصل آخر كه از عنوان آن هم می توان فهمید به جایگاه سیاست و رویكرد سیاسی در فیلم می پردازد و شامل مقاله مكالمه پای آتش؛ اشتراب و دیگران و مقاله سیاست پدرو كاستا است.
این كتاب در ۱۷۰ صفحه و قیمت ۱۷ هزار تومان انتشار یافته است.
از اسدالله غلامعلی مترجم كتاب، اخیرا كتاب «فرهادی و سینمای پرسش» انتشار یافته است.


1396/12/22
16:48:10
5.0 / 5
4889
تگهای خبر: مقاله
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز