چطور بهترین پروتئین بدنسازی را انتخاب کنید

چطور بهترین پروتئین بدنسازی را انتخاب کنید

بسیاری از ورزشکاران برای افزایش توده عضلانی و قدرت خود از مکمل‌های پروتئین وی استفاده می‌کنند. این مکمل‌ها در دسته‌های مختلف قرار می‌گیرند که از لحاظ محتویات و کیفیت با یکدیگر متفاوتند.


پروتئین‌ها درصد زیادی از توده‌های عضلانی را تشکیل دادده‌اند و علاوه بر حفظ ساختار، به عملکرد طبیعی عضلات کمک می‌کنند. مکمل‌های پروتئینی انواع بسیار گوناگونی دارند و این تنوع شناخت و انتخاب مکمل مناسب را برای شما دشوار کرده است. اگر می‌خواهید مکمل بدنسازی معتبر بخرید، با ما در این مقاله همراه باشید.

پروتئین شاهکار مواد مغذی

بسیاری از ورزشکاران برای افزایش توده عضلانی و قدرت خود از مکمل‌های پروتئین وی استفاده می‌کنند. این مکمل‌ها در دسته‌های مختلف قرار می‌گیرند که از لحاظ محتویات و کیفیت با یکدیگر متفاوتند.

پروتئین کنسانتره

پروتئین‌های پودری بسته به روند تولیدشان مقداری از بخش‌های غیر پروتئینی آن‌ها حذف می‌شود.. این نوع مکمل‌ها حاوی 70-80 درصد پروتئین و 20-30 درصد کربوهیدرات، مواد معدنی، آب و چربی هستند.

پروتئین ایزوله

در این نوع پروتئین‌ها نزدیک به 90 درصد پروتئین وجود دارد و مقدار بیشتری از مواد غیر پروتئینی حذف می‌شوند. پروتئین وی به صورت ایزوله وجود دارد.

پروتئین بدنسازی هیدرولیز شده

پلی پپنیدها و پپتیدها نمونه‌های از پروتئین هیدرولیز شده هستند. این نوع پروتئین‌های بدنسازی در واقع تا حدی مراحل هضم را طی کرده‌اند.

انتخاب پروتئین‌های مفید و مناسب

مکمل‌های پروتئینی بدنسازی انواع و محتویات مختلفی دارند. مکمل‌های پودری اغلب دارای پروتئین‌های شیر، تخم مرغ و نخود هستند.

پروتئین وی (Whey)

تاثیر قابل توجه بر روی توده‌های عضلانی و هضم و جذب سریع پروتئین وی آن را به محبوب‌ترین مکمل برای ورزشکاران تبدیل کرده است. این مکمل بلافاصله قبل یا بعد از تمرین استفاده می‌شود.

در داروخانه 24، پروتئین وی از برندهای معتبر به فروش می‌رسد.

پروتئین کازئین

کازئین (پروتئین شیر) منبعی غنی از BCAA و گلوتامین است. در مقایسه با وی، دیرتر هضم و جذب می‎شود اما برای مدت طولانی‌تری اسیدهای آمینه را در اختیار عضلات قرار می‌دهد. این پروتئین تجزیه پروتئین‌های عضلات را نیز کم می‌کند.

قبل از خواب یا میان وعده‌ها زمان مناسبی برای مصرف کازئین است.

پروتئین تخم مرغ

در مکمل‌ها در واقع از پروتئین سفیده تخم مرغ استفاده می‎شود که غنی از تمام اسیدهای آمینه ضروری برای ساخت پروتئین می‌باشد، ارزش بیولوژیکی بالایی دارد و برای افرادی که به شیر حساسیت دارند، منبع پروتئینی مناسبی است.

میزان مصرف پروتئین در وعده صبحانه

در طول شب تجزیه پروتئین عضلانی بیشتر می‌شود و حجم توده پروتئینی کاهش می‌یابد. برای جبران این کاهش حجم، بهتر است در صحبانه پروتئین (20-35 گرم) و مقداری کربوهیدرات مصرف شود. مکمل پروتئینی بدنسازی برای تامین این پروتئین مناسب است.

با مراجعه به سایت داروخانه 24، می‌توانید از میان انواع مکمل‌های پروتئینی معتبر، مکمل مناسب را انتخاب کنید.

قبل و بعد از تمرین پروتئین بخورید

تمرین ورزشی سنگین علاوه بر کمک به پروتئین‌سازی در عضله، موجب تجزیه پروتئینی نیز می‌شود. با مصرف به موقع (قبل و بعد از تمرین) مکمل پروتئینی چون گینر و دریافت 20-35 گرم پروتئین، می‌توانید ساخت پروتئین ماهیچه‌ای را افزایش دهید.

اگر به دنبال مکمل گینر اصل هستید، به داروخانه 24 مراجعه کنید.

مصرف پروتئین قبل از خواب

وقتی در خواب هستید بدن از اسیدهای آمینه برای سوخت و ساز استفاده می‌کند و موجب تجزیه بیشتر پروتئین عضلانی می‌شود. مصرف 20 گرم کازئین یا وی و کازئین تعادل را به سمت تولید پروتئین عضلانی می‌برد.

مکمل اصل را فقط از داروخانه تهیه کنید!

برای خرید مکمل‌های ورزشی اصل و باکیفیت، به داروخانه 24 مراجعه کنید و با اطمینان خرید خود را انجام دهید. این سایت امکان خرید آسان، سریع و مطمئن را به شما می‌دهد.

برای مطالعه بیشتر، به سایت ایسنا مراجعه کنید.

1400/11/21
21:28:01
5.0 / 5
546
تگهای خبر: رپورتاژ , سایت , كیفیت , مقاله
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز