در واكنش به بودجه ۱۴۰۲ مطرح شد؛

صداوسیما: سال آینده افت کیفیت خواهیم داشت

صداوسیما: سال آینده افت کیفیت خواهیم داشت

به گزارش مجله سرگرمی، روابط عمومی رسانه ملی ضمن اشاره به بودجه این رسانه در سال ۱۴۰۲ عنوان نمود که با عنایت به نرخ های هزینه ها، عملا آنتن صداوسیما با افت جدی کمیت و کیفیت مواجه خواهد شد.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، همزمان با انتشار لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، سال جاری هم مطابق رویه مشکوک چندسال اخیر، هیاهویی رسانه ای با انتشار اخبار کذب در رابطه با بودجه صداوسیما به راه افتاده است. اما این دفعه با ادعای افزایش ۴۷ درصدی بودجه صداوسیما جنجالی جدید برای فضاسازی بر ضد رسانه ملی شروع شده است.
روابط عمومی سازمان صداوسیما برای تنویر افکار عمومی به اطلاع می رساند: «مطابق قانون برنامه ششم توسعه دولت مکلف است حداقل هفت دهم درصد از بودجه عمومی کشور را بعنوان بودجه صداوسیما در نظر بگیرد، رقمی که اساساً در مقایسه با سایر بخش های کشور و سطح تاثیرگذاری آنها و هم شبکه های رقیب، بسیار ناکافی است. با این وجود همین مبلغ هم عملاً هیچ گاه محقق نشده است.
در سال ۱۴۰۲ بودجه عمومی دولت ۲۱۶۴ همت است و با یک محاسبه ساده مشخص می شود باید حداقل ۱۵ همت بعنوان بودجه صداوسیما در بودجه سال جاری تخصیص داده شود. سال جاری با انتقال اعتبار مصوب صداوسیما در تبصره ۱۴ به ردیف اصلی، عملاً این ردیف نسبت به سال ۱۴۰۱ تنها حدود ۱۵ درصد رشد داشته و این نسبت حتی کمتر از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در لایحه پیشنهادی است.
بنابراین و با عنایت به فاصله تقریبا ۴ برابری نرخ های تولید در قسمت خصوصی و نمایش خانگی با نرخ های صداوسیما و عدم رشد مناسب بودجه تولید سازمان در سالهای متوالی و هم در لایحه بودجه ۱۴۰۲ عملاً آنتن صداوسیما با افت جدی کمیت و کیفیت مواجه خواهد شد و پاسخگوی نیاز برحق مخاطبان و تولید و پخش آثار فاخر نمایشی و غیر نمایشی برای عموم مخاطبان نخواهد بود.
از سوی دیگر بودجه جداگانه ای هم برای دو مجموعه تاریخی الف ویژه فاخر و در دست ساخت «حضرت موسی (ع)» و «حضرت سلمان» در نظر گرفته نشده است. بنابراین انتظار می رود روند تولید این دو مجموعه هم متوقف یا بشدت کند شود.
دلیل جیغ های بنفش رسانه های معاند و دروغ گو در مورد بودجه رسانه ملی معلوم است. صداوسیمای قوی و پرمخاطب باطل السحر نقشه های شوم دشمنان ایران اسلامی است پس دستور کار روشن است: «حمله به بودجه صداوسیما با هدف هزینه زایی برای وکلای ملت در تقویت رسانه ملی»
در این مقابله اما هم نوایی برخی رسانه های داخلی باعث تعجب است. انتظار رهبر معظم انقلاب از دولت و مجلس در تقویت رسانه ملی در سیاست های کلی برنامه هفتم به روشنی بیان شده است. امیدواریم با تصمیم قاطع مجلس انقلابی و همراهی دولت مردمی، پاسخ محکمی به طراحی رسانه ای دشمنان قسم خورده ملت ایران داده شود و شرایط جهت تحقق تحول کمی و کیفی در تولید آثار هنرمندانه و جریان ساز هویت محور و عدالت گستر مهیا شود.»

1401/10/23
14:25:59
5.0 / 5
418
تگهای خبر: تولید , رسانه , كیفیت , نمایش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز