وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

توسعه فرهنگی ایران را در آذربایجان شرقی می توان به نمایش گذاشت

توسعه فرهنگی ایران را در آذربایجان شرقی می توان به نمایش گذاشت

مجله سرگرمی: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این كه استان آذربایجان شرقی با میراث كهن تاریخی و مفاخری خود قطب ایران نما است، اظهار داشت: توسعه و نمایش فرهنگی ایران را در آذربایجان می توان به نمایش گذاشت.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، سید عباس صالحی در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی، اظهار نمود: استان آذربایجان شرقی را با مولفه های مختلف می توان تعریف كرد و ساعت ها، روزها، و سال ها می توان در وصف این منطقه سخن گفت؛ چون كه این استان علاوه بر این كه در حفاظت تاریخی از ایران نقش موثری داشته، از سویی هم حافظ مرزهای عقیدتی ایران بوده است.
وی با بیان این كه ایران امن بوده، چون آذربایجان شرقی را سپر خود داشته است، عنوان كرد: این منطقه و نقطه ایران زمین از آنجایی كه منزلگاه ارتباطی ایران بوده، دریچه ورود تازه هایی به ایران به شمار می رفت و از این طریق ذائقه ایرانی با طعم ها و با روش های تازه آشنا می شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این كه نخستین های فرهنگی از تبریز شروع شده و تمام ایران را فرا گرفته است، بیان كرد: آذربایجان شرقی در هر نقطه تاریخی، سر ایران است، چون كه در نقطه های حساسی كه ایران نیاز به رادمردان داشته آذربایجان بود كه به كمك ایران زمین شتافت.
وی با بیان این كه ایران مدیون آذربایجان است و این ادعای گزافی نیست، اظهار نمود: آذربایجان در توسعه ایران نقش بسزایی دارد؛ امروز خصوصیت های شخصیتی این منطقه سبب شده است كه در سرتا سر ایران كارآفرینان و سازندگان آذربایجان حضور داشته باشند، در واقع آذربایجان مثل خونی در رگ همه ایران جریان پیدا كرده است.
صالحی تصریح كرد: موقعیت مرزی و موفقیت های این استان در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، دینی و فرهنگی كمك می نماید تا بخشی از دریچه گشوده ما به جهان باشد، توسعه در یك تبادل فرهنگی انجام می گیرد و آذربایجان نقش اساسی در این تبادل دارد.
وی افزود: رویداد تبریز 2018 فرصت مغتنمی است كه وجه پرعمق آذربایجان نشان داده شود و از این طریق ایران خویش را به جهانیان بشناساند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی متذكر شد: یكی از مزیت های اساسی تبریز هویت تاریخی و معاصر فرهگی، ادبی، هنری و مفاخری این منطقه است و بحث گردشگری به عنون یك فرصت توسعه اجتماعی و اقتصادی می تواند جدی تر مورد توجه قرار گیرد؛ با این نگاه اگر موافق باشیم در مبادلات و تعاملاتی كه در حوزه فرهنگی ملی با فرهنگ استانی حركت می كند نقطه های تعامل روشن تری پدید می آید. با این نگاه می توانیم مسئله فرهنگ و هنر استان را بعنوان مسئله ای اصلی در توسعه استانی ببینیم نه یك مسئله در حاشیه.
وی اضافه كرد: هر چند اقدامات صنعتی و خدماتی این استان حائز اهمیت است؛ اما فرهنگ استان می تواند به ارتقای بخش اقتصاد، صنعت و خدمات كمك نماید.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاكید بر ضرورت تقویت استارت آپ های مردم نهاد در حوزه فرهنگ و هنر، تصریح كرد: امروزه جریان های استارت آپ ها و مردمی حوزه فرهنگ و هنر بعنوان یك مقوله جدی در تولید و اشتغال مطرح است؛ آذربایجان شرقی هم در حوزه فرهنگ و هنر از استارت آپ های خلاق قابل توجه برخوردار می باشد.
وی اظهار نمود: كسانی كه ایده های خلاقانه در زمینه های فرهنگ و هنر دارند؛ باید مورد حمایت قرار گیرد تا خلاقیت آن ها بتواند در خدمت توسعه استانی و توسعه ملی باشد.
وی اضافه كرد: هراستانی با عنایت به مزیت ها و فرصت هایی كه دارد باید به قطب فرهنگی و هنری تبدیل شود؛تا بتوانیم از موازی كاری و بی توجهی به زیرساخت های فرهنگی و هنری فاصله بگیریم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ضرورت فعال سازی و پشتیبانی از موقوفات فرهنگی و هنری، متذكر شد: وقف همواره پشتوانه تاریخی جامعه ایرانی در حوزه خیرات است؛ پویش های وقف در حوزه های فرهنگی و هنری هر استان حائز اهمیت است.



1396/10/18
14:43:38
5.0 / 5
4462
تگهای خبر: صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز