رودی مته پیوندهای فكری ایران و آسیای مركزی را بررسی می كند

رودی مته پیوندهای فكری ایران و آسیای مركزی را بررسی می كند

به گزارش مجله سرگرمی رودی مته چهره جهانی ایرانشناسی، همزمان با روز خلیج فارس از پیوندهای فكری و فرهنگی ایران با اسیای مركزی و قفقاز می­ گوید.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، پرفسور «رودی مته» استاد جهانی مطالعات ایران در دانشگاه «دلاوِر» آمریكا كه جهت شركت در همایش پیوندهای فكری و فرهنگی ایران با آسیای مركزی و قفقاز به ایران سفر كرده است، چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت در افتتاحیه این همایش به بررسی پیوندهای فكری ایران و آسیای مركزی می پردازد.
همایش پیوندهای فكری و فرهنگی ایران با آسیای مركزی و قفقاز با مشاركت دانشكده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران، پژوهشكده تاریخ اسلام، انستیتو ایرانشناسی اتریش، مركز مطالعات اوراسیای مركزی دانشگاه تهران، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه ایلیا گرجستان و برخی از دانشگاه های داخل و خارج چهارشنبه ۱۱ و پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ با ۴۱ سخنران كه ۱۷ نفر آنها از اتریش، سوئیس، اسلواكی، ازبكستان، آذربایجان، تركیه، اسپانیا، روسیه، گرجستان و آمریكا هستند و ۲۴ سخنران از استادان برتر دانشگاه های داخلی برگزار می گردد.
در این همایش «رودی مته» - استاد دانشگاه دلاوِر امریكا -، «گریگول برادزه» - ایرانشناس گرجی -، «جورجیو روتا» و «كریستینه نوله- كریمی» از اتریش، «نگار آلائوا» از ازبكستان، «جورج سانیكیدزه» از گرجستان، «روزبه زرین كوب»، «منصور صفت گل» و «الهه كولایی» از دانشگاه تهران، «عباس قدیمی قیداری» از دانشگاه تبریز و تعدادی دیگر از استادان سرشناس داخلی و خارجی درباره ی موضوعات در رابطه با این همایش صحبات می كنند.
در حاشیه این سمینار هم مقرر است از تلاش های ۵۰ ساله پرفسور گریگول برادزه در توسعه مطالعات ایرانشناسی و اسلام شناسی با مشاركت خانه كتاب تقدیر شود.
شركت علاقمندان خارج از دانشگاه در این رویداد مهم علمی آزاد است و از ساعت هشت بامداد چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ثبت نام متقاضیان و عرضه گواهی (در دانشكده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران) آغاز به كار می كند.





1398/02/11
20:34:51
5.0 / 5
4433
تگهای خبر: ثبت نام , سفر , شركت , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز