اسماعیلی در اختتامیه جایزه دانش آموزی البرز:

دشمنان و بدخواهان ما بدنبال ایجاد ناامیدی در میان جوانان هستند

دشمنان و بدخواهان ما بدنبال ایجاد ناامیدی در میان جوانان هستند

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت علم و توجه جوانان به این حوزه اظهار داشت: دشمن و بدخواهان ایران بدنبال بزرگ نمایی مشکلات و تحریف و جعل بوده و به ملت ایران دروغ می گویند و شب و روز با یک تروریسم رسانه ای بدنبال شکاف هستند اما این توقع را از نوجوانان خودمان داریم که در راه علم حرکت کنند برای اینکه ایران قوی با دستان پر توان دانش آموزان ما ایجاد می شود.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، محمدمهدی اسماعیلی -وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی- در اختتامیه جایزه البرز دانش آموزی که امروز یک شنبه (۱۵ آبان ماه) در هتل ارم انجام شد با اعلان اینکه ما در زمینه وقف فرهنگی غنی داریم، اظهار داشت: جایی در ایران نداریم که این سنت حسنه وجود نداشته باشد، البته امروز کارکردهای زیادی را در وقف شاهد می باشیم، همین جایزه البرز درحقیقت وقف در زمینه آموزش است، ۷۰درصد حوزه آموزشی ما قبل از این در گرو همین وقف بود.
وی افزود: در زمینه های فرهنگی هنری و کتابخانه ها هم وقف وجود دارد و اگر در این بخش با فرهنگ سازی مناسب قسمتی از واقفین را در این عرصه وارد نماییم اثرات اجتماعی و تربیتی آن بیش از اثرات اقتصادی خواهد بود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد: امروز در زمینه وقف بدنبال کارکردهای نوین هستیم، وقف می تواند قسمتی از مشکلات حوزه اشتغال ما را حل و سهم مهمی در زمینه تکنولوژی های جدید و علوم پایه داشته باشد. وقف می تواند در زمینه های دیگر اقتصادی به رشد اقتصادی و تولید ملی نیز کمک نماید و همه این موارد با نگاه جامعه به کارکردهای وقف محقق می شود.
اسماعیلی تصریح کرد: جایزه البرز هم یکی از مهم ترین فعالیت ها و رویدادهای فرهنگی کشور است که سابقه ۶دهه ای را پشت سر گذاشته و بزرگان زیادی در این جایزه حضور داشتند و خیلی از صاحب نظران بزرگ علمی کشور ما در دهه های قبل حائز این جایزه بودند و این توقع را امروز از نوجوانان خودمان داریم که در این راه حرکت کنند برای اینکه ایران قوی با دستان پر توان دانش آموزان ما ایجاد می شود.
وی اضافه کرد: دشمن و بدخواهان ما بدنبال ایجاد ناامیدی هستند تا جوان ما نسبت به آینده خود دلسرد و رویایی در ایران برای خودش متصور نباشد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: امروز نزاع مهم ما درباب امید و ناامیدی است و ما باید تلاش نماییم امید در جامعه تزریق و نشاط در جامعه گسترش پیدا کند، البته دشمن مخالف این ایده ها است برای اینکه مخالف ایران منسجم و متحد و وحدت ملی است و اهتمام دارد شکاف های قومی و ملی بوجود آورد و ما جوانان ایران زمین باید دهه های عمر خودرا بر مدار پیشرفت و گسترش امید قرار دهیم.
اسماعیلی ابراز کرد: دشمن و بدخواهان ایران بدنبال بزرگ نمایی مشکلات و تحریف و جعل بوده و به ملت ایران دروغ می گویند و شب و روز با یک تروریسم رسانه ای بدنبال شکاف هستند.
وی در آخر اظهار داشت: وقتی نیک اندیشی به نام حسینعلی البرز چنین ابتکاری به خرج می دهد و ثروت خودرا در راستای تشویق جوانان ایران زمین برای ساخت ایرانی آباد قرار می دهد شایسته تقدیر است.




منبع:

1401/08/19
11:47:41
5.0 / 5
724
تگهای خبر: تولید , رسانه , علم , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز