كارگردان نمایش ازدواج مبارك از خراسان شمالی:

افراد معلول با حضور در جشنواره ها به آغوش جامعه بازمی گردند

افراد معلول با حضور در جشنواره ها به آغوش جامعه بازمی گردند

به گزارش مجله سرگرمی، کارگردان نمایش ازدواج مبارک از خراسان شمالی اظهار داشت: حضور معلولان در جشنواره موجب می شود این قشر که به ناحق به حاشیه رانده شده اند، به محیط جامعه برگشته و فعالانه نقش آفرینی کنند.



سلیمه ذبیحی، کارگردان و نویسنده نمایش ازدواج مبارک در حاشیه بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان که در اردکان برگزار گردید، اظهار داشت: برگزاری چنین جشنواره هایی تاثیر سازنده و ارتقاء دهنده ای در روحیه افرادی دارد که هر کدام گرفتار معلولیت های مختلفی هستند، این که این افراد در کنار کسانی قرار بگیرند که گرفتار معلولیت نیستند، نقطه قوت و تفاوت این جشنواره با دیگر جشنواره هاست.
وی اضافه کرد: هدف از کار کردن در عرصه تئاتر عروسکی با معلولان کم توان ذهنی این است که آنها با قدرت ها و قابلیت های خود آشنا گردند، علاوه بر آن، تئاتر به عنوان وسیله ای برای ابراز درون، رشد تعادل جسمی، توانایی ایجاد ارتباط با دیگران، کمک به تکامل فکری و روانی آنان موثر است.

ذبیحی در مورد نمایش ازدواج مبارک و حضورش در بخش فراگیر جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان نیز اظهار داشت: رویداد نمایشی ازدواج مبارک بر طبق زندگی مردم در دنیای امروز شکل گرفته است، این نمایش ازدواج مبارک را روایت می کند که درآن مبارک عاشق طیاره شده و مرشد برای مبارک به خواستگاری می رود و موجبات وصلت او با طیاره را فراهم می آورد.
وی عنوان کرد: در این نمایش از الگوهای رایج و مرسوم نمایش های خیمه شبازی برای خنداندن و سرگرم کردن تماشاچی استفاده شده که در آن بار اصلی خنداندن بردوش مبارک قرار دارد و بخش عمده ای از شوخی ها در جدال کلامی او با مرشد تجلی می یابد.


منبع:

1402/12/06
14:05:49
5.0 / 5
288
تگهای خبر: بازی , تئاتر , جشنواره , زندگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز