چند پیام تسلیت برای درگذشت کامبیز درمبخش

چند پیام تسلیت برای درگذشت کامبیز درمبخش

به گزارش مجله سرگرمی نیکنام حسینی پور مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، عباس میرهاشمی دبیرکل چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر و رضا صیادی مدیرعامل سازمان زیباسازی، طی پیامی درگذشت کامبیز درمبخش را تسلیت گفتند.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از مهر، سیدعباس میرهاشمی دبیرکل چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، همزمان با روز تشییع و خاکسپاری کامبیز درمبخش پیام تسلیتی منتشر نمود.
میرهاشمی در پیام خود نوشته است:
«درمبخش هنرمند بزرگی بود که جایگاه والایی در هنر تجسمی و کاریکاتور ایران و جهان دارد. شیوه و طرز وی در کاریکاتور منحصر به فرد بود و جهانی که در نقش هایش خلق کرد ماندگار شده است. استاد درمبخش همواره در کنار جشنواره هنرهای تجسمی فجر بود و بعنوان داور و دبیر و شورای سیاست گذاری و هنری در ادوار این جشنواره قوت قلب دبیرخانه جشنواره بوده است.
در گذشت این هنرمند بزرگ را به خانواده ایشان و جامعه هنری ایران تسلیت عرض می کنم.»
نیکنام حسینی پور مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت هم در پیامی درگذشت کامبیز درمبخش- نقاش، طراح و کارتونیست- معاصر کشورمان را تسلیت گفت.
متن پیام تسلیت حسینی پور بدین شرح است:
«صبر بسیار بباید پدر پیر فلک را
که دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید
‎خزان در باغ هنر به تاخت می تازد و دمادم بر بهت مان می افزاید. این روزگارِ تلخ تر از تلخ مجال حضور نمی دهد و ناگاه داغ بر دل می نشاند.
هر روز نام عزیزی در دفتر خاطرات مان خط می خورد و دلتنگی اش دل را به ستوه می آورد. سوگ در سوگ به عزا نشسته ایم و در غم عزیزان داغدار. هر آن یکی از نیکنامان این کهن بوم وبر غزل خداحافظی می خواند و دنیای هنر از وجودش بی بهره می شود.
استاد بی بدیل کاریکاتور، طراح مشهور، و پیشکسوت هنر «کامبیز درم بخش» بعد از تحمل بیماری، به ابدیت پیوست. هنرمندی «امید» و «آرامش» از مفاهیم پررنگ آثارش بود و همواره دغدغه انسان و انسانیت داشت و نسبت به مسائل جامعه واکنش نشان می داد. آثار شایسته تحسین این پیشکسوت عرصه هنر زینت بخش موزه های مهم داخلی و خارجی بود و نمایشگاه های مختلفی از شاهکارهایش به مخاطبان علاقه مند ارائه شد.
‎هنرمندی از تبار آئینه و لبخند از بین ما پر کشید که خلاقیت وصف ناپذیرش در آفرینش زیبایی ها ستودنی بود و آثاری وزین از خود بر جای گذاشت که سادگی و صمیمیت در تک تک آنها به چشم می خورد. همنشینی با خط و طرح و نقش، به مدد اندیشه پویا و ذهن جستجوگر، هنرمند شاخصی از او ساخت که آدمک هایش تا ابد در یادها محفوظ می ماند. هنر کاریکاتورِ ایران سوگوار شخصیتی صاحب سبک و نامدار شد که خضوعش زبانزد بود و رفتارش الگوی نسل جوان. در باورمان نمی گنجد سفر نابهنگامِ یکی از قله های شکوهمند کاریکاتور ایران وجهان، یگانه بزرگمرد سخاوتمندی که با نگاه نافذش، کاستی های جامعه را در چارچوب طنز گزنده و بُرنده پیشکش مخاطب دردمند و آگاه می کرد.
گرچه درم بخشِ مهربان مسافر آسمان شد، اما خاطره هنر و هنرمندی اش تا همیشه در ذهن و ضمیرِ دوستان و دوستدارانش مانا و جاودانه خواهد ماند. درگذشتِ این هنرمند عزیز و محجوب را به خانواده داغدار ایشان، جامعه هنری ایران اسلامی بویژه خانواده کاریکاتور و هنردوستان تسلیت می گویم. امید که روح والای ایشان با نیکان محشور شود و خداوند به خانواده ارجمندش صبر عطا فرماید. یادش جاودان، روانش مینوی و راهش پرنور باد.»
رضا صیادی مدیرعامل سازمان زیباسازی هم در پیامی در گذشت کامبیز درمبخش را به خانواده این هنرمند و جامعه هنری تسلیت گفت.
در این پیام آمده است: «ضایعه درگذشت کامبیز درمبخش گرافیست، طراح و کاریکاتوریست برجسته و مطرح کشورمان را به خانواده آن مرحوم، جامعه هنری و دوستداران هنر تسلیت عرض می کنم.
کاریکاتورهای مرحوم درمبخش طنزی هوشمندانه و اندیشمندانه داشتند و در نهایت سادگی و ایجاز پیامی تاثیر گذار به مخاطب انتقال می دادند. امروزه در هر جای دنیا که صحبت از کاریکاتور باشد بدون شک نام او با احترام آورده می شود.
اینجانب برای این هنرمند فقید رحمت واسعه الهی و علو درجات و برای خانواده محترمشان و جامعه هنری کشورمان صبر و شکیبایی آرزو می کنم.»


منبع:

1400/08/18
11:12:11
5.0 / 5
750
تگهای خبر: جشنواره , دبیرخانه , زیبایی , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز