یك كارشناس سواد رسانه مطرح كرد:

تغییر سبک زندگی خانواده ها و گرفتار شدن فرزندان در دام مدرسه های مجازی

تغییر سبک زندگی خانواده ها و گرفتار شدن فرزندان در دام مدرسه های مجازی

لرستان یک کارشناس سواد رسانه با اشاره به اینکه یکی از علل استفاده افراطی کودکان و نوجوانان از فضای مجازی به برطرف نشدن نیاز اصلی آنها به بازی و تعامل و گفتگو برمی گردد، اظهار داشت: فاصله گرفتن خانواده ها از سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی سبب شده فرزندان ما در دام مدرسه های مجازی گرفتار شوند.


فاطمه معظمی‎گودرزی در نشست بصیرتی با مبحث «آسیب‎های فضای مجازی بر خانواده ها» که شامگاه سه شنبه، چهارم آبان ویژه بانوان طلبه لرستان در بستر فضای مجازی برگزار شد، بیان نمود: امروزه ما شاهد استفاده افراطی مردم بخصوص کودکان و نوجوانان از فضای مجازی هستیم که این می‎تواند یک زنگ خطر برای خانواده ها باشد.
وی با اشاره به اینکه یکی از علل استفاده افراطی کودکان و نوجوانان از فضای مجازی به برطرف نشدن نیاز اصلی آنها به بازی و تعامل و گفتگو برمی گردد، اضافه کرد: فضای مجازی سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی را مورد تهدید قرار داده و ما شاهدیم سبک زندگی خیلی از خانواده های ایرانی به سمت غربی شدن در حرکت است.
این طلبه جامعةالزهرا(س) افزود: سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی پاسخگوی نیازهای کودکان و نوجوانان بود که فاصله گرفتن خانواده های ایرانی ازاین نوع سبک زندگی سبب شده فرزندان ما در دام مدرسه های مجازی که سیاست گذاران اصلی آن صهیونیست و استکبار جهانی است، گرفتار شوند.
معظمی گودرزی با اشاره به اینکه صدمه های فضای مجازی به استفاده غلط و نابجا از این فضا و مدیریت نکردن فضای مجازی در سطح کلان برمی گردد، افزود: تکنولوژی ذاتاً یک سری آسیب‎ها را به همراه دارد و می‎طلبد مدیریت صحیحی روی آن انجام بگیرد این در شرایطی است که برای مقابله با آسیب‎های مواد مخدر راه های مختلفی ازجمله فرهنگ سازی و نظارت دقیق و کنترل از مرزها وجود دارد ولی مقابله با آسیب‎های فضای مجازی دشوار است.
این فعال فرهنگی به آسیب‎های فردی و خانوادگی استفاده افراطی از فضای مجازی اشاره نمود و اضافه کرد: استفاده افراطی از فضای مجازی از لحاظ فردی آسیب‎های جسمی، اعتقادی، رفتاری و روحی و روانی را به دنبال دارد که ازجمله آنها می‎توان به بیماری هایی مثل چاقی، دیابت، ضعف بینایی، فشارخون، بیماری‎های باروری، بیماری‎های مغز و اعصاب، اختلالات دستگاه گوارشی، ضعف سیستم ایمنی، بیماری‎های ارتوپدی در مچ دست و انگشتان، گردن و کمر، افت فعالیتهای مغزی، تیک ها و فشارهای عصبی، کاهش یادگیری و ادراک، اختلال در خواب، سرطان، بیماری های غدد تیروئید و لنفاوی و... اشاره نمود.
این کارشناس رسانه و فضای مجازی در بیان آسیب‎های اعتقادی با اشاره به اینکه فضای مجازی بستر راحتی برای شبهه و پخش آن است، اظهار داشت: استفاده افراطی از فضای مجازی سبب مبتلا شدن به شبهات، تزلزل ایمان، گرایش به عرفان های کاذب و فرقه های نوظهور، گرایش به ادیان، پوچ گرایی و از دست دادن هویت اسلامی ـ ایرانی می‎شود.
معظمی‎گودرزی به آسیب‎های روحی و روانی اشاره نمود و افزود: کاهش قدرت تمرکز، وسواس فکری و عملی، افزایش اضطراب و استرس، کاهش اعتماد به نفس، کاهش عزت نفس، احساس نارضایتی از زندگی و بحران هویت، احساس ناامیدی، عدم آینده نگری از آسیب‎های روحی و روانی استفاده افراطی از فضای مجازی است.
وی با اشاره به اینکه دشمن تمام توان خویش را به کار گرفته تا از راه فضای مجازی مردم ایران را ناامید و مأیوس کند، اظهار نمود: رهبر معظم انقلاب در بیانیه «گام دوم انقلاب» تاکید زیادی بر امیدآفرینی در جامعه دارد.
این کارشناس رسانه سطحی نگری، بلندپروازی، افسردگی، تصمیم گیری بر پایه وهم و خیال، دغدغه دیده شدن، آسیب‎های رفتاری، اتلاف وقت و عدم مدیریت زمان، اعتیاد اینترنتی، انزوا و گوشه گیری، مسئولیت گریزی، جعل هویت، حواس پرتی، قانون گریزی، پوچ گرایی و گرایش به خودکشی را از دیگر آسیب‎های استفاده افراطی از فضای مجازی ذکر کرد.



1400/08/06
12:21:59
5.0 / 5
538
تگهای خبر: بازی , دستگاه , رسانه , زندگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز