اولین جشنواره سراسری نمایش کودک (باغچه بان) در مرند پایان یافت

اولین جشنواره سراسری نمایش کودک (باغچه بان) در مرند پایان یافت

به گزارش مجله سرگرمی آذربایجان شرقی اختتامیه اولین جشنواره سراسری نمایش کودک (باغچه بان) با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرند برگزار گردید.


دبیر اجرایی جشنواره سراسری نمایش کودک روز یکشنبه در این مراسم با بیان اینکه روز برگزاری این جشنواره در مرند بعنوان روزی ماندگار در تاریخ تئاتر مرند به حساب می آید، اظهار داشت: این روز مانند روزی که ۱۰۲ سال پیش آقای باغچه بان رقم زده و مرند را بعنوان مهد تئاتر کودکان در ایران معرفی کردند، ماندگار خواهد شد، با برگزاری این جشنواره امروز توانستیم نفسی تازه به کالبد شهر بدمیم.
مهدی صالح یار اضافه کرد: برگزاری این جشنواره برای ما افتخاری بزرگ است چون که در اولین گام این جشنواره سابقه ی تاریخی دارد و مرند بعنوان یکی از شاه راه های ارتباطی ایران با اروپا به چنین خوشنامی فرهنگی نیاز داشت برسد.
وی در ادامه خواهان استقرار دبیرخانه ی دائمی این جشنواره در شهرستان مرند شد و اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم در تیرماه ۱۴۰۱ دومین جشنواره ی تئاتر سراسری باغچه بان را کلید بزنیم.
وی بخش های جشنواره را در بخش نمایشنامه نویسی و پژوهش عنوان نمود و اظهار داشت: در بخش نمایشنامه نویسی ۱۰۳ اثر از سایر استان ها ارسال شده بود، همینطور ۳۳ چکیده مقاله که ۲۲ اثر آن ارائه شد و در بخش نمایش های محیطی هم ۲۲ اثر عرضه شده بود که طی چهار روز اجراهای محیطی و ورکشاب آموزشی تئاتر را شاهد بودیم.
داوود گرشاسبی- فرماندار شهرستان مرند هم در این آیین ضمن اشاره به تاریخ حوزه ی تمدنی و فرهنگی ایران، اظهار داشت: هنر جزوی از ذات انسان و جزو بهترین صورت هاست، بطور قطع اگر بتوانیم با زبان هنر ارزش ها و حقایق را به نسل های بعدی منتقل نماییم، موفق خواهیم شد.
نماینده مردم جلفا و مرند در مجلس شورای اسلامی هم در این آیین، اظهار نمود: امروز بسیار خرسندیم که چنین رویدادی در شهرستان مرند برگزار شد.
معصومه پاشایی با بیان اینکه مرند شهری هنرمند و هنر دوست است، اظهار داشت: بطور قطع راه توسعه حتی توسعه‌ی اقتصادی از طریق فرهنگ و هنر می گذرد، ظرفیت شهر مرند در حوزه ی فرهنگ و هنر بسیار زیاد است از آقای وزیر هم خواستاریم دستورات لازم را جهت فراهم کردن زیرساخت های فرهنگی شهرستان مرند عرضه کنند.



1400/07/20
10:34:17
5.0 / 5
557
تگهای خبر: اجرا , تئاتر , جشنواره , دبیرخانه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز