در نشست خبری علیرضا تابش؛

فیلم های سی وچهارمین جشنواره کودک معرفی گردید

فیلم های سی وچهارمین جشنواره کودک معرفی گردید

علیرضا تابش دبیر سی وچهارمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در نشستی مجازی به تشریح جزئیات برگزاری این رویداد پرداخت.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از مهر، نشست خبری سی و چهارمین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان بامداد امروز پنجشنبه اول مهرماه بصورت مجازی با حضور محسن دلیلی مدیر روابط عمومی این رویداد و علیرضا تابش دبیر این جشنواره انجام شد.
پیش از برگزاری این جلسه آیین رونمایی از پوستر این دوره از جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان، با حضور علیرضا تابش و شهردار اصفهان در میدان نقش جهان این شهر انجام شد.
در ابتدای این جلسه علیرضا تابش بیان کرد: بار دیگر برای من سبب خوشی شد که در اصفهان شما را زیارت می کنم امیدوار هستم دوران کرونا و محدودیت ها هر چه زودتر به سر بیاید و مجدداً شاهد برنامه های رویداد محور باشیم و سالن های سینما شاهد تجمعات پرشور هنرمندان و خانواده ها شود. در ابتدا لازم است گرامی بدارم یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را و ادای احترام نماییم به شهدای مدافع سلامت که در یک سال و نیم گذاشته با نثار جان در مقابل بیماری کرونا و برای آسایش مردم جانانه ایستادند.
وی افزود: امروز ساعت چهار بامداد از تهران راه افتادم و ساعت نه با شهردار محترم اصفهان دیداری داشتم و پوستر جشنواره امسال را رونمایی کردیم. شعار امسال «سینما سرزمین خیال» است در شورای برنامه ریزی جشنواره بحث زیادی درباره شعاری که می تواند متناسب با شرایط کودکان باشد داشتیم. از طرف دیگر من برای سینما رسالت حفظ امید و نشاط را قائل هستم و در وضعیت تلخ و شکننده کرونا کودکان هراس زده با دنیای سینما به آرامبخشی تخیل و خیال روی می آورند و سینماگران ما که طی سالهای متمادی فیلم های جذابی برای آنها تولید کردند برای ما قابل احترام هستند و از این جهت این شعار را برای جشنواره و المپیاد امسال شعاری عملیاتی می دانم.
تابش در ادامه اظهار داشت: امیدوار هستم از غم ها کاسته شود و کارهای فرهنگی خصوصاً جشنواره های سینمایی به شکل سابق برگردد و شاهد حضور خانواده ها و بچه ها باشیم.
دبیر سی وچهارمین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اضافه کرد: امسال بیش از ۵۵۰ اثر در دو بخش جشنواره به دبیرخانه رسید دوستان ما در بخش ملی و بین المللی این آثار را رصد کردند.
وی با ارائه آماری از آثار رسیده به جشنواره بیان کرد: آثار راه یافته به بخش مسابقه شامل ده وب سری است از میان کل آثار و ما بررسی کردیم ۱۶ اثر با موضوع کروناست که در بخش کروناروایت حضور خواهند داشت.
معرفی فیلم های بلند جدول اکران جشنواره سی وچهارم
تابش اضافه کرد: فیلم های بلند سینمایی که مقرر است بصورت فیزیکی و با رعایت استانداردهای جشنواره به نمایش دربیاید عبارتند از «بلوط» ساخته مرتضی رحیمی، «بامبالا» کارگردان سید جمال سید حاتمی، «برزنگی» ساخته حسین قاسمی جامی، «پسران دریا» ساخته افشین هاشمی و حسین قاسمی جامی، «ترانه های پدرانه» ساخته محمد بصیری، «داستان های هزار و یک روز» تولید مشترک ایران و ژاپن ساخته حبیب احمدزاده، «زندگی و زندگی» ساخته علی قوی تن، «شهر گربه ها» ساخته سید جواد هاشمی، «لیپار» ساخته حسین ریگی و «یدو» ساخته مهدی جعفری. این فیلم ها در کاخ جشنواره اصفهان و استانهای متقاضی بصورت حضوری به نمایش درمی آید.
معرفی داوران جشنواره
وی در ادامه اظهار داشت: افتخار دارم اسامی هیات داوران این دوره را از جشنواره را در بخش ملی اعلام کنم. مهین جواهریان، گلاره عباسی، بهروز شعیبی، سهیل موفق، حامد جعفری، رضا درستکار و بهرام دهقانیار آثار ملی را داوری می کنند. در بخش انیمیشن های بلند و کوتاه دو داور از ترکیه و افغانستان داوران این دوره هستند.
تابش اضافه کرد: همانطور که قبلاً هم اعلام کردیم این دوره بصورت ترکیبی میزبان مخاطبان است پلت فرم های میزبان هاشور، فیلیمو و تیوا بعنوان میزبان اصلی اکران آنلاین هستند و از تاریخ ۱۶ تا ۲۱ مهرماه مطابق با جدول جشنواره آثار به نمایش درمی آیند. امسال تیوا بعنوان تلویزیون اینترنتی در کنار ما خواهد بود و کلیه برنامه های برخط را بصورت روزانه پوشش می دهد افتتاحیه در اصفهان انجام می شود. در هاشور علاوه بر فیلم های آموزشی، کتاب خانه آموزشی و… هست. در فیلیمو تنها نمایش آثار فیلم های جشنواره را خواهیم داشت.
دبیر جشنواره در ادامه توضیح داد: در خانه جشنواره در اصفهان ما داوران کودک و نوجوان را میزبانی خواهیم کرد و از داوران کودک دعوت می نماییم تا به این محل بیایند. داوران بخش فیزیکی هم می توانند آثار را از نزدیک و بصورت حضوری دنبال کنند.
وی اضافه کرد: ما امیدواریم با همت شهرداری اصفهان و کانون پرورش بتوانیم شاهد اکران فیلم های کودک و نوجوان باشیم و همیشه طی این سال ها این تعلق خاطر را داشتیم که حاشیه شهر اصفهان هم بی نصیب از این مساله نباشد. امسال استقبال خوبی از داوران بخش کودک و نوجوان شد هم مجموعه سیتی سنتر و هم سینما ساحل را خواهیم داشت که میزبان این دوره خواهند بود. در بخش هیات داوران بخش بین الملل هم ۶ داور از کشورهای مختلف در بخش مسابقه بلند و کوتاه داریم. از ۸ کشور داور کودک و نوجوان داریم و سه کودک ایرانی آثار را داوری می کنند.
تابش افزود: در کتابخانه ویدیویی که ویژه بازاریابان این رویداد است ۴۵۰ فیلم را بارگذاری می نماییم و با چیزی که تعریف شده خارجی ها می توانند بیایند آثار را ببینند. ما برای دوستداران مطالعات سینمایی کارگاه های جذابی داریم که امیدوار هستم مورد استقبال مخاطبان جشنواره باشد. سه کارگاه با حضور مدرس خارجی و سه کارگاه با حضور مدرس ایرانی خواهد بود.
وی اضافه کرد: فیلمهای «یدو» و «پسران دریا» دو فیلم ایرانی هستند که در بخش بین الملل در کنار ده اثر دیگر رقابت می کنند.
این گزارش درحال بروزرسانی است…

1400/07/01
11:22:39
5.0 / 5
580
تگهای خبر: بازار , پوستر , تلویزیون , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز