ایران کره خیلی دور، خیلی نزدیک

ایران کره خیلی دور، خیلی نزدیک

مجله سرگرمی: مجله «آسیا ان» در شماره تازه خود، در مقاله ای، به روابط فراز و نشیب دار ایران و کره جنوبی پرداخته است. در این مطلب، بطور ضمنی، به دولت کره جنوبی برای پیروی از سیاست های تحریمی ایالات متحده مقابل ایران، انتقاد شده است.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، در شماره جدید مجله سه زبانه (انگلیسی، عربی و کره ای) «آسیا ان» که توسط انجمن رونامه نگاران آسیا، در سئول ـ پایتخت کشور کره جنوبی ـ منتشر می شود، در مقاله ای مطبوعاتی با عنوان «ایران ـ کره؛ خیلی دور، خیلی نزدیک»، آمده است:
«در دهه ۶۰ و ۷۰ ایران و کره دو کشور بودند که هر دو دوست داشتند پیشرفت کنند. در ابتدا، ایران سرعت پیشرفت بیشتری داشت. اما در ادامه، کره جنوبی با سرعت بیشتری در راه توسعه حرکت کرد. در این سال ها، دو کشور بطور معمول روابط خوبی داشته اند. اما از چند ماه پیش، چالش های سیاسی و اقتصادی ایران و آمریکا، به روابط ایران و کره نیز لطمه زد.
حدود ۴۵ سال پیش، شهرداران تهران و سئول، تفاهمنامه ای امضاء کردند که برمبنای آن، خیابانی در سئول به نام تهران نامگذاری شد و خیابانی در تهران نیز به نام سئول.
خیابان تهران در پایتخت کره جنوبی، به طول چهار کیلومتر، الان یکی از مراکز تجاری و اداری مهم در شهر سئول است. در چند دهه ی گذشته، برج هایی در این خیابان ساخته شد که نشانه ای از پیشرفت اقتصادی کره جنوبی بود.
در خیابان سئول در تهران نیز، به طول سه کیلومتر، یکی از بزرگترین باشگاه های ورزشی ایران، ساختمان کمیته ملی المپیک ایران و محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی تهران قرار دارد. زمانی شهربازی بزرگ تهران هم در کنار چند هتل بزرگ در این خیابان بود که بعدا به خارج از شهر منتقل شد.
همین طور حدود ۲۰ سال پیش پارکی به نام سئول در نزدیکی این خیابان تاسیس شد. این پارک که درخت های خاصی در آن کاشته شده است، به مناسبت چهل سالگی روابط دو کشور، به ابتکار شهردار تهران تاسیس شد. یک مرکز خرید بزرگ نیز در نزدیکی سفارت کره جنوبی در تهران، به نام «سئول» تاسیس شد که فروشگاه ها و کافه های مختلف در آن قرار دارند».
خیابان سئول در تهران


منبع:

1400/06/30
08:53:00
5.0 / 5
596
تگهای خبر: بازی , مقاله , نمایش , نمایشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز