در گزارش مجله سرگرمی مطرح شد؛

کار سخت اعتمادسازی خانواده ها در تالار هنر

کار سخت اعتمادسازی خانواده ها در تالار هنر

مجله سرگرمی: مدیر تالار هنر اعلام نمود تعطیلی های اخیر کرونائی ضربه شدیدی به این سالن اجراهای کودک و نوجوان وارد کرد برای اینکه روند اعتمادسازی خانواده ها برای حضور مجدد در تالار مشکل تر شده است.



حسین مؤذن مدیر تالار هنر درباره وضعیت برنامه ریزی اجراهای این سالن مختص نمایش های کودک و نوجوان باتوجه به تعطیلی های اخیر کرونائی و تعویق تعهدات اجرائی سالن، به خبرنگار مهر اظهار داشت: برنامه های تالار هنر هم مانند سایر تالارهای نمایشی به سبب شیوع ویروس کرونا و تعطیلی های اخیر تحت تاثیر قرار گرفته و باید اجراها جابجا شوند. جابجایی اجراها برای کارگردان ها تبعات زیادی دارد برای اینکه یک گروه را با صرف هزینه و اعتبار دور هم جمع کرده اند و دیگر نمی توانند همان گروه را چند ماه دیگر نیز داشته باشند.
وی افزود: ما در برنامه اجرائی ۱۴۰۰ تالار هنر فقط توانستیم میزبان یک اجرای نمایشی باشیم و دومین اجرا به سبب تعطیلی های اخیر کرونائی به تعویق افتاد. قسمتی از تعهدات اجرائی سال ۹۹ و همین طور تعهدات سال ۱۴۰۰ تالار هنر باقی مانده و در عین حال تقاضای جدید برای نوبت اجرا نیز داریم.
مؤذن با تاکید بر این که برنامه ریزی در شرایطی که ابهام وجود دارد محال است، تصریح کرد: ما به گروه هایی که تقاضای نوبت اجرا در تالار هنر را دارند اعلام می نماییم که شرایط دست ما نیست و نمی توانیم یک زمان قطعی را برای اجرای آنها در نظر بگیریم. البته برخی گروه ها این مساله را می پذیرند و برخی نه.
مدیر تالار هنر معتقد می باشد شرایط کرونائی شکننده است و مدیران سالن های تئاتری و هنرمندان نمی توانند با قطعیت برنامه ریزی کنند.
وی در ادامه سخنان خود اظهار نمود: مدیران سالن های تئاتری در مقام تصمیم گیرنده نیستند بلکه در مقام مجری فعالیت می نمایند و وقتی گفته شود که باید فعالیت ها را تعطیل کرد مجبور به تعطیلی و توقف فعالیت ها هستیم در نتیجه امکان برنامه ریزی دقیق و قطعی وجود ندارد.
مؤذن درباره شرایط سخت جذب مجدد مخاطبان تئاتری برای حضور در تالار هنر پس از تعطیلی های اخیر کرونائی، اشاره کرد: در تئاتر بزرگسال اصل بر اعتماد افراد است ولی در تالار هنر و تئاتر کودک و نوجوان اصل بر اعتماد خانواده ها است. شرایط ما تا رسیدن به شرایط پایدار مشکل تر است. پیش از تعطیلی اخیر کرونائی خیلی برای اعتمادسازی خانواده برای حضور در تالار هنر تلاش نموده و موفق هم بودیم ولی تعطیلی های اخیر ضربه شدیدی به ما زد.
مدیر تالار هنر در انتهای سخنان خود اظهار داشت: خانواده از شیوع کرونای دلتا و این که در این موج کودکان مصون نیستند بسیار نگران هستند در نتیجه پس از بازگشایی مجدد تالار، برای اعتمادسازی آنها باید خیلی تلاش نماییم. ما هم اکنون منتظر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و همین طور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بازگشایی مجدد سالن های دولتی تئاتر هستیم و پس از آن باید فعالیت خودرا از سر بگیریم.


منبع:

1400/06/15
11:09:50
5.0 / 5
536
تگهای خبر: اجرا , تئاتر , تالار , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز