محسن كیایی :

عدم پرداخت دستمزد عوامل در طول دوره مبتلا شدن به کرونا درست نیست

عدم پرداخت دستمزد عوامل در طول دوره مبتلا شدن به کرونا درست نیست

به گزارش مجله سرگرمی محسن کیایی بازیگر سینما بیان کرد این که به عوامل بگویند در طول کار در یک فیلم سینمایی، درصورت مبتلا شدن به کرونا دستمزد دوره بیماری پرداخت نمی گردد، درست نیست.



محسن کیایی بازیگر و نویسنده سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره تغییر قراردادهای سینمایی اظهار داشت: از اواخر سال قبل تا امروز تنها در یکی از پروژه های سینمایی حضور داشتم که هنگام عقد قرارداد، هیچ بندی در خصوص این که در صورت مبتلا شدن به کرونا، دستمزد دوره بیماری پرداخت نمی گردد، وجود نداشت.
وی افزود: تا امروز هم اگر پروژه ای را جلوی دوربین برده باشیم هم تمام تلاش خویش را کرده ایم که شرایط مناسب را برای عوامل فراهم نماییم، اگر هم فردی به کرونا مبتلا شود، دستمزد آن کاملاً پرداخت می شود.
این بازیگر بیان نمود: من بعنوان یک بازیگر و به علت شرایط خاص کاری خود، نمی توانم جلوی دوربین ماسک بزنم، حتی با عنایت به گریمی که روی صورت دارم پشت دوربین هم نمی توانم از ماسک استفاده کنم، حال تصور کنید در چنین شرایطی به علت حضور در یک پروژه به کرونا مبتلا شوم و بعد به من بگویند دستمزد شما را در آن مدت که بیمار بودید پرداخت نمی نماییم، مگر چنین چیزی می شود؟
وی توضیح داد: البته این را هم باید بگویم این مسئله هم وجود دارد که بعضی از دوستان پشت دوربین پروتکلهای بهداشتی را رعایت نمی کنند، اگر در طول پروژه همه عوامل رعایت کرده و تنها زمان خویش را در خانه یا کار سپری کنند میتوان شرایط را کنترل کرد.
کیایی اظهار داشت: معتقدم اگر هم مقرر است چنین بندی در قراردادها ذکر شود، باید تبصره ای برای آن در نظر گرفته شود. البته نمی توان یک طرفه قضاوت کرد، در واقع این درست نیست که بگویند چون کرونا گرفتید، پس دستمزد شما در این زمان پرداخت نمی گردد. از سوی دیگر هم نمی گردد افراد پروتکلهای بهداشتی را چه سر فیلمبرداری و چه خارج از آن رعایت نکنند.
این بازیگر در انتها اظهار داشت: تاکید می کنم در صورتیکه چنین بندی در قرارداد ذکر شود باید این مسئله هم در قرارداد آورده شود که در صورتیکه فرد به علت حضور در پروژه کرونا گرفته باشد، دستمزدش پرداخت می شود.

1400/06/12
17:15:30
5.0 / 5
529
تگهای خبر: بازی , تلویزیون , فیلم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز