در گزارش مجله سرگرمی مطرح شد؛

متران پاژ جهالت آدم ها را به تصویر می کشد

متران پاژ جهالت آدم ها را به تصویر می کشد

به گزارش مجله سرگرمی حسین حسینی کارگردان نمایش متران پاژ ضمن اشاره به خصوصیت های این اثر نمایشی از مشکلات اجرای نمایش در شرایط کرونا و حمایت نشدن گروه های جوان تئاتری در این وضعیت گلایه نمود.


حسین حسینی کارگردان نمایش «متران پاژ» که این روزها در خانه نمایش مهرگان روی صحنه است در اینباره به خبرنگار مهر اظهار داشت: «متران پاژ» یک اثر رئال و کمدی - تراژیک است که جهالت آدم ها را به تصویر می کشد. اصولا فضای کمدی آثار الکساندر وامپیلوف به سمت فانتزی پیش می رود البته ما در اجرای این نمایشنامه تلاش کردیم بیش از اندازه به سمت فانتزی نرویم تا فضای رئالیستی کار خراب نشود اما تلاش داشتیم فضای کمدی و ایده هایی را که در نمایشنامه وجود دارد، طبق همان اصول موجود در متن پیش ببریم. وی درباره خصوصیت های نویسنده نمایشنامه توضیح داد: «متران پاژ» نوشته الکساندر وامپیلوف نویسنده روسی است که در سال ۱۹۶۷ به رشته تحریر درآمده است. وامپیلوف، متولد سال ۱۹۳۷ است که در دوره حکومت شوروی سابق از او بعنوان چخوف جدید یاد می شد اما به علت آنکه در ۳۷ سالگی فوت کرد، صرفاً توانست تعداد محدودی نمایشنامه بنویسد و از رسیدن به درجه هنری چخوف باز ماند. حسینی اضافه کرد: مبحث اصلی نمایش «متران پاژ»، نادانی کاراکتر اصلی است که ابتدا با غرور و تبختر زیادی وارد صحنه می شود اما به علت ناآگاهی خیلی زود از عرش به فرش می رسد. این اتفاقی است که در طول زندگی برای خیلی از ما هم رخ می دهد و در موارد بسیاری نداشتن منجر به شکست ما می شود. وجود همین پیام در متن نمایش مهم ترین عامل جذب من به «متران پاژ» بود.
این کارگردان جوان ضمن اشاره به دشواری های تمرین و اجرای تئاتر در دوره انتشار کرونا اظهار داشت: متاسفانه انتشار کرونا در یک سال و نیم گذشته سبب شد که هم جلسات تمرینی ما چند بار به تعویق بیفتد و هم جلسات بازنگری و در نهایت زمان شروع اجرای ما چند مرتبه با تاخیر مواجه شود و اگر با انتشار کرونا مواجه نبودیم، بطور قطع کار ما بسیار ساده تر پیش می رفت بخصوص که تمرین تئاتر با رعایت پروتکلهای بهداشتی حدودا غیر ممکن است. حسینی در انتها با انتقاد از حمایت نکردن وزارت ارشاد و نهادهای صنفی از گروه های جدید تئاتری تصریح کرد: متاسفانه هیچ حمایتی از گروه های تئاتری جدید نمی گردد و جوانانی که به این هنر علاقه دارند، ناچار هستند که چه در شرایط کرونا و چه غیر از آن، با هزینه شخصی روی صحنه بروند؛ هزینه ای که در ۹۵ درصد موارد هیچ بازگشت مناسبی برای این گروه ها ندارد و حدودا همه گروه های تئاتری بخصوص گروه های جوان آن هم در شرایط شیوع ویروس کرونا، حتما ضرر می دهند. حسین حسینی کارگردان جوانی تئاتر است که به مدت ۶ سال در دوره های مختلف تئاتری زیر نظر علی اکبر علیزاد آموزش دیده است. کارگردانی نمایش «ستوان اینیشمور» در سال ۹۷ در تماشاخانه آژمان و کارگردانی نمایشنامه خوانی «مهمانسرای دو دنیا» در همین تماشاخانه در سال ۹۸ همچون فعالیتهای هنری این کارگردان به حساب می آید. علی خلیلی، پرنیان کاظمی، محمد غلامی مایانی، محسن مظاهری، زهرا یوسفی و حسین حسینی گروه بازیگران نمایش «متران پاژ» را می سازند. سایر عوامل این نمایش هم عبارتند از دستیاران کارگردان: امیرمحمد مهران گهر و محبوبه نادعلی پور، مدیر صحنه: مهسا رمضانی، طراح لباس: عاطفه ربیعی، طراح صحنه: زهرا یوسفی، طراح گریم: مبینا محمدی، مجری گریم: مبینا محمدی و فاطمه حسینی پاک، مدیرتولید: محمدحسین خودکار، عکاس: محمدرضا حسینی. اجرای نمایش «متران پاژ» با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا و ابلاغ گردیده از جانب اداره کل هنرهای نمایشی از ۲۰ مرداد در خانه نمایش مهرگان شروع شده است و تا ۱۲ شهریور ادامه دارد.

1400/06/09
10:06:44
5.0 / 5
610
تگهای خبر: اجرا , بازی , تئاتر , تماشاخانه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز