یزدیخواه در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارشاد:

اسماعیلی سابقه ای در ارشاد ندارد

اسماعیلی سابقه ای در ارشاد ندارد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزیر پیشنهادی ارشاد، سابقه کاری در این وزارتخانه ندارد و مجامع صنفی فرهنگ و هنر هم مقابل وی گارد گرفته اند.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از مهر، در جلسه نوبت عصر مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه ۲ شهریور و در جریان بررسی رای اعتماد به وزرای پیشنهادی کابینه سیزدهم، علی یزدیخواه نماینده تهران در مخالفت با رای اعتماد به وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: طبق قانون قسمتی از بودجه هر دستگاه تابع قانون محاسبات عمومی است که رییس دستگاه دستور هزینه می دهد. قسمتی از بودجه هم خارج از شمول است که رییس دستگاه مستقیما در مورد آن تصمیم می گیرد
وی اضافه کرد: تمام سابقه اجرائی اسماعیلی معاونت سیاسی امنیتی استانداری اصفهان است. این استانداری، مبلغی بودجه خارج از شمول داشته اما در زمان مدیریت اسماعیلی، انضباط مالی در اختصاص بودجه خارج از شمول دیده نشده است. پس یکی از مدیرانی که بیشترین اعمال ماده ۹۱ را داشته، وی بوده است.
نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: ۸۵ درصد بودجه وزارت فرهنگ، خارج از شمول است و ترتیب قانونی برای تخصیص آن وجود ندارد. پس به تشخیص رییس دستگاه، با یک یادداشت می تواند این بودجه را به هر فرد یا دستگاهی که خواست، اختصاص دهد.
یزدیخواه گفت: در مدت کوتاه در یک استانداری اصفهان، پرونده های زیادی در مورد عدم انضابط مالی مقابل اسماعیلی به وجود آمده است که بیشتر پرونده ها مختوم شده و یکی دو پرونده در شعبه کارکنان دولت مطرح است که به هر حال نشان دهنده عدم انضباط مالی است.
وی اظهار داشت: اسماعیلی با ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه فرهنگ و ارشاد چگونه می خواهد برخورد کند. پرونده ای هم برای وی تشکیل نمی گردد چون ۸۵ درصد بودجه، خارج از شمول است. اگر اسماعیلی در آن مقطع عملکرد درخشانی داشت الان نگران نبودیم اما سوال اینجاست که چگونه می توان بر بودجه خارج از شمول وزارت ارشاد نظارت داشت؟
نماینده مردم تهران در مجلس اشاره کرد: اسماعیلی در وزارت ارشاد سابقه کاری ندارد. هنوز وارد این وزارتخانه نشده، مجامع صنفی فرهنگ و هنر مقابل وی موضع گیری کرده اند و گارد گرفته اند. اهالی سینما و هنر همه ضد انقلاب نیستند اما همگی با حضور اسماعیلی در وزارت ارشاد مخالف هستند.

1400/06/02
22:30:27
5.0 / 5
998
تگهای خبر: اجرا , دستگاه , فرهنگ , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز