گزارش خبرنگار اعزامی مجله سرگرمی به توكیو

افتتاح نمایشگاه ایران زیبا در محل سفارت ایران در ژاپن

افتتاح نمایشگاه ایران زیبا در محل سفارت ایران در ژاپن

نمایشگاه ایران زیبا در سفارت ایران در توکیو افتتاح شد و از نماد ایران هم رونمایی گردید.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، نمایشگاه ایران زیبا عصر امروز (دوشنبه) با حضور مقامات ورزشی ایران و وزیر فرهنگ و ورزش و علوم ژاپن به صورت رسمی در توکیو افتتاح شد. در این نمایشگاه آثاری از فرهنگ و هنر و صنایع دستی ایران در محل سفارت برای علاقه مندان به معرض نمایش گذاشته شد.

هاگیودا وزیر فرهنگ علوم و ورزش و جوانان ژاپن، تاکاهاشی مدیرکل خاورمیانه وزارت امورخارجه، ساساکارا رئیس بنیاد ژاپن، یاماگی وا معاون گروه دوستی پارلمانی ایران و ژاپن، تاکه یی شهردار میناتو و شیمورا رئیس جاتا (رییس سازمان شرکتهای گردشگری ژاپن)، احمد سفیر پاکستان در ژاپن و مالون رئیس دانشگاه سازمان ملل در آیین افتتاحیه حضور بهم رساندند.

این نمایشگاه تا ۱۵ مرداد برپاست. قرار بود این نمایشگاه در دانشگاه موساشینو در توکیو برپا شود که به علت کرونا و رعایت پروتکلهای بهداشتی در سفارت افتتاح شد.

همچنین در این آیین از جام ارجان، نماد کاروان ایران رونمایی گردید.



سیدرضا صالحی امیری در آیین گشایش نمایشگاه ایران زیبا که در محل سفارت ایران اظهار داشت: برای من مایه افتخار است که در این آیین حضور دارم و از تلاش سفارت ایران در برگزاری آن در شرایط خاص و وهمچنین از همه نهادهای ۱۰ گانه بخصوص وزارت ارشادتشکر می کنم. یکی از وظایف این نهاد توجه به ابعاد فرهنگی و برگزاری بازی ها به صورت همزمان است برگزاری این نمایشگاه می تواند در معرفی بهتر ایران موثر واقع شود و از سویی این رویداد در تقویت همبستگی فرهنگی نقش مهمی ایفا می کند.

او افزود: معتقدم که ظرفیت های موجود بین دو کشور ایجاب می کند سطح روابط تهران - توکیو توسعه یابد و از میزبانی ژاپن برای برگزاری المپیک قدردانی می کنم و امیدوارم ورزشکاران ایران کام ملت را شاد کنند.

مسعود سلطانی فر هم در آیین گشایش نمایشگاه ایران زیبا که در محل سفارت ایران اظهار داشت: از برگزاری این نمایشگاه با همکاری سفارت ایران تشکر می کنم ایران جزو کشورهای برتر جهان از نظر تمدنی اقلیمی و آثار فرهنگی است و نمایشگاه ایران زیبا هم با هدف معرفی بیشتر ایران برگزار شد تا زمینه ساز افزایش توسعه روابط و همکاری بین دو کشور شود.

وزیر فرهنگ و علوم و ورزش و جوانان ژاپن بعنوان آخرین سخنران در آیین نمایشگاه ایران زیبا در سفارت ایران در توکیو اظهار داشت: در دسامبر سال قبل با همتای ایرانی ام تفاهمنامه ای برای همکاریهای ورزشی امضا کردم و خوشحالم که در این نمایشگاه دوبار وزیر ورزش ایران را می بینم. برای مردم کشور ایران سرزمینی رویایی و غنی است و این نمایشگاه فرصتی خوبی برای شناخت مردم کشورم از ایران است.

همتای ژاپنی سلطانی همینطور اظهار داشت: بازی های المپیک یک جشنواره فرهنگی است و ژاپن می خواهد از این فرصت فرهنگی در حین برگزاری المپیک استفاده نماید در انتها برای ملت ایران بهترین ها را آرزو دارم.

در آخر وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک ایران جام ارجان نماد کاروان ورزشی ایران را به وزیر فرهنگ علوم ورزش و آموزش ژاپن اهدا کردند.





منبع:

1400/05/08
14:11:50
5.0 / 5
681
تگهای خبر: بازی , جشنواره , شركت , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز