به آهنگسازی مهران مهرنیا منتشر شد؛

لذت شنیدن در ساحت خورشید

لذت شنیدن در ساحت خورشید

به گزارش مجله سرگرمی آلبوم ساحت خورشید به آهنگسازی مهران مهرنیا و خوانندگی علیرضا فتاحی در ژانر موسیقی ردیف دستگاهی ایران پیش روی مخاطبان قرار گرفت.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از مهر، «ساحت خورشید» عنوان یکی از تازه ترین آثار موسیقایی در چارچوب آلبوم است که طی روزهای گذشته در ژانر موسیقی ایرانی انتشار یافته است.
در این مجموعه که شامل هشت آهنگ با کلام در سبک موسیقی کلاسیک ایرانی به خوانندگی علیرضا فتاحی است مهران مهرنیا آهنگساز و نوازنده تار و تار باس، بابک شهرکی نوازنده ویولن، ویولا و پیانو، داود غفاری زاده نوازنده نی، حمیدرضا امینی نوازنده دف، دایره و کوزه، نازنین بدر ثانی، همایون مهرنیا نوازنده سه تار، مهرنوش زنگنه نوازنده سه تار، الهه فدایی نوازنده سه تار باس، بهنام شهرکی و پدرام شهرکی صدابردار گروه اجرایی آلبوم را می سازند.
«کوچه ناز»، «راوی روشن»، دلتنگی»، «لحظه عاشق شدن»، «شب چموش»، «سرو سامان»، «لحظه عاشق شدن» از قطعاتی هستند که در این آلبوم پیش روی شنوندگان قرار گرفته است.
مهران مهرنیا همچون آهنگسازان و مدرسان شناخته شده موسیقی ایرانی است که در عرصه های مختلف نوازندگی تار، سه تار مشغول به فعالیتهای آموزشی و اجرایی می باشد. این هنرمند در دهه شصت فعالیت موسیقایی خویش را با نوازندگی سه تار آغاز و پس از مدتی نوازندگی این ساز ایرانی را نزد محمدرضا لطفی آموخت.
وی در جهت اهداف موسیقایی خود به کار پژوهشی هم مشغول شد و در سال ۱۳۷۳ بود که گروه موسیقی «همایون» را به منظور بازسازی تصانیف قدیمی ایران تاسیس و همراه با این مجموعه کنسرتهای گوناگونی را اجرا کرد. مهرنیا چندی بود که گروه موسیقی «مهرنیا» را هم تشکیل داد و با این گروه در چند جشنواره موسیقی فجر شرکت کرد.
«طالع مهر»، «نغمه همرازان» به خوانندگی سالار عقیلی، «پرواز خاکستر» با صدای وحید تاج، «حکمرانی باد» با صدای مهراد مهری، برگزاری کنسرت در تالار اصلی موسیقی شهر هانوی کشور ویتنام با صدای امیر اثنی عشری، برگزاری کنسرت «آواز خاکستر» با خوانندگی هاشم احمدوند، برگزاری تور کنسرت به همراه گروه «همدم تریو»، برگزاری کنسرت در موزه آسیا پاسیفیک ورشو و حضور در چندین رویداد داخلی و خارجی همچون فعالیتهای موسیقایی مهران مهرنیا طی سال های اخیر است.

1400/04/22
09:47:32
5.0 / 5
730
تگهای خبر: اجرا , تالار , جشنواره , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز