وت باسی رونمایی گردید

وت باسی رونمایی گردید

به گزارش مجله سرگرمی آئین رونمایی مستند وُت باسی (بزرگ خاندان) به کارگردانی مهسا طاهری با حضور ایدجان ایداشف سرکنسول جمهوری قزاقستان در استان گلستان برگزار گردید.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از روابط عمومی خانه مستند، ایدجان ایداشف در مراسم اکران مستند «وُت باسی» (بزرگ خاندان) که در ارتباط با فرهنگ و رسومات قزاق های ساکن استان گلستان است، اظهار داشت: این مستند بسیار جالب بود و یادآوری است به جهت اینکه خیلی از آیین ها و رسومات خویش را فراموش نکنیم.
وی با ابراز شادمانی از تهیه این فیلم مستند بیان نمود: ارتباط بین کشور ایران و قزاقستان در سطح بالایی است و در ۳۰ سالی که از استقلال قزاقستان می گذرد، تفاهمنامه ها و قراردادهای دوجانبه گوناگونی بین ۲ کشور امضا شده و روابط فرهنگی بسیار خوبی هم بین ۲ کشور برقرار است.
سرکنسول جمهوری قزاقستان در استان گلستان با اشاره به اینکه اکران مستند «وُت باسی» در قزاقستان مورد توجه مردم قرار خواهد گرفت، اضافه کرد: پخش این مستند در قزاقستان برای مردم ما جالب خواهد بود و با عنایت به این که در این مستند اغلب به زبان قزاقستانی صحبت شده، نیازی به ترجمه نیست و مردم ما ارتباط خوبی با آن برقرار خواهند کرد.
وی با عنایت به همزیستی قزاق های ساکن ایران همچون گلستان در کنار سایر اقوام و مذاهب دیگر، ضمن قدردانی از میزبانی مردم گلستان تصریح کرد: ما به دنبال دوستی بیشتر ایران و قزاقستان هستیم.
همینطور ناصر نادری، معاون شتاب دهی و امور استانهای سازمان اوج هم در بخش دیگری از این مراسم اظهار نمود: باید از کسانی که این مستند را تهیه کردند و رسوم قوم قزاق را به تصویر کشیدند، قدردانی کنم. افتخار می نماییم که در استانهای مختلف کشور فرهنگ ها و رسومات مختلف اقوام را مستند کردیم.
وی اضافه کرد: مستند «وُت باسی» سرشار از محبت و زیبایی بود و تمام لحظات این مستند نشان دهنده محبت است و جوانانی که مقرر است در آینده در قوم قزاق ازدواج کنند، امیدواریم همین رسومات را ادامه دهند.
مستند «وُت باسی» (بزرگ خاندان) به کارگردانی مهسا طاهری و تهیه کنندگی عطا پناهی ساخته شده در خانه مستند و محصول سازمان هنری رسانه ای اوج است که بخشی از فرهنگ و رسومات قزاق های ساکن استان گلستان را به تصویر کشیده است.


منبع:

1400/04/14
09:39:05
5.0 / 5
732
تگهای خبر: رسانه , زیبایی , فرهنگ , فیلم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز