وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان كرد

ضرورت افزایش قبح تخریب محیط زیست

ضرورت افزایش قبح تخریب محیط زیست

به گزارش مجله سرگرمی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت:  ما نیاز داریم درجه قبح تخریب محیط زیست درجه ای بالا باشد تا بتواند بازدارندگی لازم را داشته باشد.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، سیدعباس صالحی امروز (۲۳ خردادماه) در مراسم رونمایی از سند برنامه ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست با اشاره به اینکه محیط زیست در ایران از دو جهت اهمیت مضاعف دارد، اظهار نمود: اول آن که محیط زیست کشور ما در معرض حوادث طبیعی بسیاری قرار دارد و ایران یکی از کشورهای حادثه خیز طبیعی است. متاسفانه مسائل زیست محیطی تاثیر زیادی در شدت و گسترش حوادث طبیعی دارد که همچون می توان به سیل های سال ۹۸ اشاره نمود.
او در ادامه اظهار داشت: هرچند کشور ما هنوز بصورت کامل وارد مرحله صنعتی شدن نشده است اما شاهد آن هستیم که آثار صنعتی شدن بصورت مضاعفی محیط زیست کشور را تحت تاثیر قرار داده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه آلودگی هوا، افزایش میزان از میان رفتن گونه های گیاهی و جانوری، کاهش منابع آبی، فرسایش خاک و... ازجمله معضلات زیست محیطی کشور است، بیان کرد: هم اکنون نیمی از جمعیت کشور با مشکل گرد و غبار و ذرات معلق دست و پنجه نرم می کنند.
صالحی با اشاره به اینکه تمامی این مشکلات نشان میدهد یکی از مسائل مهم ملی ما توجه به محیط زیست است، اشاره کرد: چاره این معضلات این است که قوانین زیست محیطی با ضمانت اجرای درست داشته باشیم. قوانین زیست محیطی در کنار اخلاق و فرهنگ زیست محیطی و مدیریت زیست محیطی سه ضلع حفاظت از محیط زیست هستند.
او اضافه کرد: از آن جایی که ارتقای فرهنگ و اخلاق محیط زیست مسئله ای ملی است ما در شورای فرهنگ عمومی به سمت تدوین سندی برای ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست رفتیم.
به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دراین زمینه نیاز به ارتقای دانش و عقلانیت زیست محیطی، افزایش آگاهی های فردی و تبدیل عقلانیت روزمره به عقلانیت بلندمدت و ارتقای ارزش های اخلاقی زیست محیطی داریم.
صالحی با تاکید بر اینکه ما نیاز داریم درجه قبح تخریب محیط زیست درجه ای بالا باشد، اظهار نمود: متاسفانه در زمینه محیط زیست در حال حاضر یا قبح وجود ندارد یا اگر هست در درجه ای قرار دارد که می توان بسادگی از آن گذشت.
وزیر ارشاد در آخر اظهار داشت: تلاش ما این است که در کانون های مادر مانند مدرسه، مسجد، نهادهای مدنی زیست محیطی و... به موضوعات مختلف در زمینه آموزش و فرهنگ سازی محیط زیست توجه گردد.




منبع:

1400/03/29
11:18:22
5.0 / 5
607
تگهای خبر: اجرا , صنعت , فرهنگ , وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز