پرسشی از محمد بلوری ـ پدر حادثه نویسی مطبوعات

تاریخ حوادث ایران پرونده ای به عجیبی خرمدین ها دیده است؟

تاریخ حوادث ایران پرونده ای به عجیبی خرمدین ها دیده است؟

مجله سرگرمی: محمد بلوری، روزنامه نگار پیشکسوتی که او را بعنوان پدر حادثه نویسی مطبوعات ایران می شناسند، می گوید که داستان جنایی خرمدین ها یکی از عجیب ترین پرونده هایی است که در دوره 60 سال روزنامه نگاری دیده است و اگر می خواست برای این پرونده تیتر بزند، «جنایت وحشتناک برمبنای اوهام» را انتخاب می کرد.


این روزنامه نگار پیشکسوت در گفت وگویی با ایسنا درباره این که آیا در دوران روزنامه نگاری خود پرونده ای مشابه قتل خانوادگی خرمدین ها را که به این شدت اذهان عمومی را نگران و مضطرب کرده باشد را دیده است، می گوید: نمونه بارزی که به یاد دارم مربوط به بالای ۵۰ سال پیش است. در آن پرونده، مردی حدودا ۵۰ ساله در ضمن چند ماه، پنج مرد را با برنامه ریزی کامل به خانه دعوت کرد و پس از بیهوش کردن، آنها را به قتل رساند، جنازه هایشان را مثله کرد و به دور انداخت.
او ادامه می دهد: مرد قاتل بر این باور بود که هر یک از این پنج مرد با زنش رابطه نامشروع داشتند و بنا بر این دست به قتل آنها زد. وجه اشتراک این پرونده با پرونده قتل خانواده خرمدین ها در این است که هر دو نفر با برنامه ریزی قتل ها را انجام دادند، از نظر سلامت روانی مشکلی نداشتند و هیچ یک نیز اظهار پشیمانی نکردند.
بلوری یادآور می شود: جالب است که آن زمان و در پرونده قدیمی نیز مقام های قضایی بر این باور بودند که با توجه به این که قتل ها برنامه ریزی شده بوده است، حکن مجرم حتما اعدام است که اعدام هم شد؛ اما همان زمان تعدادی از روان شناسان عنوان کرده بودند که درست که تمام تصمیمات بصورت منطقی گرفته شده است، اما باید این نکته را در نظر داشت که استدلال فرد قاتل برای ارتکاب به جرم برمبنای اوهام بوده است.
محمد بلوری، روزنامه نگار پیشکسوت


منبع:

1400/03/02
13:23:22
5.0 / 5
850
تگهای خبر: سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز