در گزارش مجله سرگرمی مطرح شد؛

وضعیت تعزیه خوان ها در رمضان چگونه بود؟

وضعیت تعزیه خوان ها در رمضان چگونه بود؟

داود فتحعلی بیگی وضعیت تعزیه خوان ها و اجراهای تعزیه را به سبب شرایط کرونائی مناسب ندانست و معتقد می باشد که شرایط هنرمندان تئاتر قبل از این مثبت نبود و کرونا این شرایط را بدتر کرد.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از مهر، هر سال و در روزهای و مناسبت هایی همچون ماه مبارک رمضان و ماه های محرم و صفر در سراسر کشور تعزیه خوان ها به برگزاری مجالس تعزیه می پرداختند و برای این گروه از هنرمندان این مقاطع از سال تنها فرصتی برای اجرای یکی از قدیمی ترین و تأثیرگذارترین هنرهای آیینی ایرانی است.
متأسفانه طی یک سال قبل شرایط کرونائی وضعیت را برای اجراهای تئاتری سخت کرد و تعدادی از گروه های تئاتری نتوانستند بصورت مستمر و بدون وقفه آثار خودرا اجرا کنند و از طرف دیگر خیلی از گروه های تئاتری نیز به سبب تعطیلات کرونائی امکان اجرای نمایش های شان را پیدا نکردند.
در این شرایط وضعیت فعالیت برای گروه های تعزیه خوان نیز مناسب نبود و امکان اجرا برایشان میسر نشد.
داود فتحعلی بیگی کارگردان تئاتر و هنرمند با سابقه عرصه نمایش های آیینی و سنتی ایران درباره وضعیت تعزیه خوان ها در وضعیت کرونائی موجود، به خبرنگار مهر اظهار داشت: عملاً به خاطر مقوله اوج گیری کرونا متأسفانه شرایط اجرا برای تعزیه خوان ها فراهم نشد و عده زیادی از این هنرمندان به سبب اینکه تنها راه امرار معاششان از این طریق بود در وضعیت سختی زندگی می کنند.
وی متذکر شد: اگر از هنرمندان تعزیه حمایت نشود زمین می خورند. تعدادی از این هنرمندان که درجه هنری دارند یا عضو صندوق اعتباری هنر هستند از حمایت هایی که هر چند کفایت نمی کند، برخوردار می باشند ولی بخش اعظمی از هنرمندان تعزیه عضو صندوق نیستند.
فتحعلی بیگی تصریح کرد: البته کرونا شرایط را برای همه هنرمندان تئاتر یکسان کرده و حتی برخی که ریسک اجرای نمایش در این شرایط را پذیرفتند هم نتوانستند آثار خودرا به درستی روی صحنه ببرند.
این هنرمند عرصه تئاتر در انتهای سخنان خود اشاره کرد: این شرایط به تعزیه و تعزیه خوان ها لطمه جدی می زند. برای خیلی از هنرمندان تئاتر و تعزیه شرایط فعلی تبدیل به جدال مرگ و زندگی شده و برخی حتی توانایی پرداخت اجاره بهای منزل خودرا ندارند. وضعیت بیشتر هنرمندان تئاتر قبل از این خوب نبود و کرونا این وضعیت را بدتر کرد.

1400/02/21
13:54:54
5.0 / 5
664
تگهای خبر: اجرا , تئاتر , زندگی , كارگردان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز