رئیس حوزه هنری خراسان شمالی معرفی گردید

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی معرفی گردید

به گزارش مجله سرگرمی رئیس حوزه هنری در آیین معارفه نخستین بانوی منصوب شده به سمت ریاست حوزه هنری یک استان، اظهار داشت: هر کجا بانوی هنرمندی فعالیت دارد به سبب تفاوت نگاه و زاویه دید، تصویر درستی از حیات طیبه جاری و ساری در متن شهدا و مجاهدین انقلاب اسلامی می تواند عرضه نماید.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا و به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، مراسم تودیع و معارفه رئیس حوزه هنری خراسان شمالی با قرائت فاتحه و تجدید پیمان با آرمان های شهدا در گلزار شهدای مرکز استان و امامزاده سید عباس بجنورد (ع) اجرا شد. در این مراسم محمد مهدی دادمان (رئیس حوزه هنری)، میثم مرادی بیناباج (معاون راهبری استان های حوزه هنری)، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد افشین فر (مسئول قرارگاه فرهنگی صاحب الامر (ع) خراسان شمالی) و تعدادی از مسئولان استانی حضور داشتند.
در این مراسم، اکرم صدیقی کلاته بعنوان رئیس حوزه هنری خراسان شمالی معرفی و از کوشش های وحید نمازی، رئیس سابق حوزه هنری استان تقدیر گردید. اکرم صدیقی کلاته متولد سال ۱۳۶۱ در شهر بجنورد است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد تاریخ است و سابقه ۱۰ سال حضور در بخش های مختلف حوزه هنری را داشته است.
محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در سخنانی با اشاره به اینکه حیات طیبه یکی از مفاهیم مورد تاکید در قرآن کریم و معارف اسلامی ماست، اظهار داشت: امروز و هم اکنون شاهد نظام گفتمانی حول مفهوم زندگی هستیم و جامعه ایرانی با دو تصویر از زندگی زیبا و پاک روبه رو است؛ در صورتیکه دشمنان به جد در تلاش هستند تا تصویری دیگری از زندگی مردم ایران را نشان و آنرا زیبا جلوه دهند.
دادمان اشاره کرد: دشمنان امروز شعارهایی را دنبال می کنند تا به ما بقبولانند که در ایران زندگی جریان ندارد، اما واقعیت چیز دیگری است. البته مشکلات و موانع بجای خود؛ اما به نفس قدسی امام راحل (ه) و به مجاهدت مردان و زنان رشید و دلیر ایران، زندگی پاک و طیبه معنای دیگری پیدا کرده است. ما زنان و مردان دیگری می بینیم که با استانداردها و الگوهای رایج و کلیشه شده غربی ها زندگی نمی کنند؛ اما به تعبیر قرآن، مصداق و مظهر حیات طیبه هستند.
او افزود: وقتی نبرد بر سر تصویر و روابط زندگی جدی می شود، نقش نگاه زنانه پررنگ تر می شود و این نگاه بهتر می تواند زندگی را تصویر کند. هر کجا بانوی هنرمندی فعالیت دارد به سبب تفاوت نگاه و زاویه دید، تصویر کاملی از حیات طیبه جاری و ساری در متن شهدا و مجاهدین انقلاب اسلامی می تواند عرضه نماید. زندگی مفهوم بازنمایی قدرتمندی نخواهد داشت مگر با ضریب دادن و تبعیض مثبت ایجاد کردن برای نگاه زنانه.
دادمان با اشاره به سبب انتخاب یک زن بعنوان رئیس حوزه هنری خراسان شمالی، اظهار داشت: البته در این زمینه از دید هنری تماماً انقلابی و مکتبی حرف می زنیم و رویکرد بیان شده در این قالب است.
همین طور میثم مرادی بیناباج، معاون راهبری استان های حوزه هنری انقلاب اسلامی نیز لازمه معرفی و شناخت هنرمندان خراسان شمالی در سطح کشور بعنوان هنرمندان انقلابی را توجه به استعدادها در نقاط مختلف استان دانست و نسبت به توجه به ظرفیت های موجود سفارش کرد.
وحید نمازی، رئیس سابق حوزه هنری خراسان شمالی نیز در این مراسم اظهار داشت: حوزه هنری خراسان شمالی امروز، حوزه هنری شناخته شده و پویا و در عرصه های گوناگون فعالیتی خود در زمره مراکز استان هایی است که متناسب و در جهت سیاست های کلان حوزه هنری گام برداشته و از خود نام نیکی بجای گذاشته است.
نمازی، ترویج و گفتمان سازی، جریان سازی های گوناگون هنری، برگزاری رویدادهای مختلف هنری و ایجاد حلقه های ارتباطی را در زمره اقدامات و حرکت های صورت گرفته در این سال ها برشمرد.
همچنین اکرم صدیقی کلاته، رئیس جدید حوزه هنری خراسان شمالی نیز در سخنانی اظهار نمود: آنچه که تا حالا در حوزه هنری خراسان شمالی انجام گرفته است برمبنای وظیفه بوده و از این پس نیز هر آن چه که مقرر است صورت گیرد، بواسطه وظیفه و رسالتی است که بر دوش مان قرار دارد.
حجت الاسلام محمد افشین فر، مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی صاحب الامر ضمن تبیین اهمیت و جایگاه هنر و نقش و اثرگذاری آن در اجتماع از این که هنر آنجا که به خدمت نیاز اجتماع برآید، بصیرت می آفریند و بصیرت افزایی و روشنگری می کند، سخن گفت و لازمه ارتقای اجتماعی و حرکت های سازنده مردم را بصیرت افزایی دانست.
او اشاره کرد: یکی از داشته های بزرگ مردم خراسان شمالی سرمایه ای به نام ایثار و ایثارگری است و قریب به ۳ هزار شهید دستاورد هنرتربیت پدران و مادرانی است که فتح الفتوح امام راحل (ره) را رقم زدند؛ اما متأسفانه در دنیای هنر، آنقدر که باید به این تولید سرمایه توجه نشده است. اما حوزه هنری با بضاعتی که داشته کار را پیش برده است.
در ادامه حجت الاسلام رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز اظهار نمود: امیدواریم با نگاه حوزه هنری به مجموعه استان خصوصاً هنرمندان که از افتخارات خراسان شمالی هستند، شاهد رشد، تقویت و شکوفایی استعدادها خصوصاً در این بخش باشیم.
علی بیگ زاده، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان شمالی نیز در سخنانی اظهار نمود: هنر اسلامی ثمره معرفت الهی و از جایگاه مهم و ارزشمندی برخوردارست. در قاموس هنر اسلامی حرکت در راه غیر تقرب الهی نمی گنجد.
در حاشیه این مراسم، اباصلت رضوانی نیز بعنوان چهره برتر هنر انقلاب خراسان شمالی معرفی گردید. رضوانی که از میان ۴۰ هنرمند نامزد شده، بعنوان چهره برتر هنر انقلاب اسلامی استان در این مراسم معرفی گردید.




منبع:

1400/02/19
15:15:24
5.0 / 5
491
تگهای خبر: اجرا , تولید , زندگی , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز