در گزارش مجله سرگرمی مطرح شد؛

هنرمندان هم در حریم تئاتر شهر حس امنیت ندارند!

هنرمندان هم در حریم تئاتر شهر حس امنیت ندارند!

به گزارش مجله سرگرمی مسعود دلخواه اعتقاد دارد مجموعه تئاتر شهر احتیاج به حریمی حساب شده دارد؛ حریمی که بر فرهنگی و هنری بودن مجموعه تاکید داشته باشد.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از مهر، مسعود دلخواه از مدرسان، بازیگران و کارگردان های باسابقه تئاتر ایران است که در مجموعه تئاتر بعنوان بازیگر و کارگردان آثاری را روی صحنه برده است. «روال عادی» به کارگردانی محمدرضا خاکی همچون آثار موفق تئاتر ایران طی دهه های گذشته بوده که با نقش آفرینی مسعود دلخواه در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفت و دلخواه برای نقش آفرینی در این اثر جایزه بهترین بازیگری مرد جشنواره تئاتر فجر را از آن خود کرد.
وی همینطور بعنوان کارگردان نمایش هایی چون «ارخش»، «بیگانه» و «شاه لیر» را هم در مجموعه تئاتر شهر اجرا کرده است.
دلخواه اعتقاد دارد مجموعه تئاتر شهر باید دارای حریمی حساب شده باشد و مخالف هر گونه حریم محکمی است که این مجموعه را از مردم جدا کند.
این هنرمند با سابقه تئاتر درباره وضعیت پیرامون مجموعه تئاتر شهر و نیاز این مجموعه به حریمی مشخص، به خبرنگار مهر اظهار داشت: متأسفانه اطراف تئاتر شهر به فضایی برای حضور معتادان، خلافکاران و اتفاقات غیرفرهنگی تبدیل گشته است. تئاتر شهر نیازمند حریمی است که فضای بیرونی مجموعه را تعیین کند و سبب ایجاد فضایی فرهنگی و هنری نظیر کافه، کتابفروشی و مکانی برای نشستن مخاطبان شود.
وی خاطرنشان کرد: شهرداری و شورای شهر تهران مسئولیتی جدی بر عهده دارند و باید به پارک ها و فضاهای فرهنگی و هنری به درستی رسیدگی کنند. هم اکنون یک ناهماهنگی و شلختگی در مورد پیرامون مجموعه تئاتر شهر وجود دارد و اگر یک حریم حساب شده برای مجموعه در نظر گرفته شود فضایی امن برای تئاتر شهر و مخاطبان فراهم خواهد شد.
دلخواه با اشاره به اینکه هم شنیده و هم شاهد اتفاقات ناخوشایندی در پیرامون تئاتر شهر بوده، اضافه کرد: بازیگران پس از اجرای نمایش با احساس ناامنی مجموعه را ترک می کنند.
این مدرس تئاتر تاکید کرد: مجموعه باید دارای حریمی حساب شده باشد که به فضای فرهنگی مجموعه اضافه کند و نیازمند نیروهایی اجرایی برای حفظ امنیت فضای پیرامون خود است. اگر مقرر است حریمی ایجاد شود بهتر است داخل آن فعالیتهای فرهنگی، کافه و کتابفروشی که احساس فضای فرهنگی را در مخاطب ایجاد نماید، در نظر گرفته شود.
این کارگردان تئاتر در انتهای سخنان خود خاطرنشان کرد: هم اکنون تا وارد مجموعه تئاتر شهر نشده اید احساس امنیت ندارید. باید حریمی برای تئاتر شهر در نظر گرفته شود که بر فرهنگی و هنری بودن این مجموعه تاکید داشته باشد و این امر با همکاری جدی سازمان میراث فرهنگی، شهرداری تهران، شورای شهر تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی میسر می شود. هم اکنون فضای پیرامون مجموعه تئاتر شهر بی در و پیکر است و احساس ناامنی برای مخاطبان و هنرمندان بوجود می آورد.

1400/01/24
14:16:52
5.0 / 5
647
تگهای خبر: اجرا , بازی , تئاتر , جشنواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز