سینمای ۱۴۰۰ از نگاه سینماگران-۷؛

سینما باید مسكن دردها باشد نه نمك روی زخم

سینما باید مسكن دردها باشد نه نمك روی زخم

مجله سرگرمی: مسعود اطیابی تهیه کننده و کارگردان سینما معتقد می باشد که سینما و تولید فیلم های خوب می تواند امیدواری و شادابی را به جامعه تزریق کند.



مسعود اطیابی تهیه کننده و کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: قبل از هر چیز آرزو می کنم که در سال جدید کرونا از بین برود، معتقدم اگر واکسن ها زده شود و این بحران از بین برود و مردم در وضعیت طبیعی به زندگی خود ادامه دهند، نخستین کاری که باید کرد این است که شرایطی فراهم گردد تا مردم به زندگی پیش از کرونا بازگردانده شوند. همین مساله سبب می شود که آرزو نماییم سینمای شاداب و مفرحی را برای مردم در سال ۱۴۰۰ داشته باشیم که دراین زمینه سینماگران باید پای کار بیایند.
وی اشاره کرد: به شکلی که با همراهی سینما، قسمتی از اتفاقات ناگواری که برای همه مردم رخ داده است، به فراموشی سپرده شود و مردم جهت زندگی بهتر آماده شوند.
این کارگردان سینما توضیح داد: بنظر می رسد باید سینمای شاد و مفرحی را برای سال آینده آرزو نماییم، تا به مردم روحیه دهد. البته فرقی نمی کند که این شادابی و مفرحی در کدام یک از گونه های سینمایی دنبال شود، مهم این است که بوسیله سینما امیدواری و شادی را به جامعه تزریق کنند.
وی بیان کرد: فکر می کنم وظیفه سینماگران در وضعیت فعلی ارائه آثاری است که مردم باردیگر برای دیدن آن در سینماها دور هم جمع شوند، بخندند و از سینما لذت ببرند.
کارگردان فیلم سینمایی «دینامیت» اشاره کرد: سینما نیز مانند بخش های دیگر باید به تولید و پیشرفت فکر کند، اگر بخواهیم نیازهای سینما در سال جدید را اولویت بندی نماییم، معتقدم قبل از هر چیز باید از تولید فیلم های نشاط آور حمایت کرد، فیلم هایی که بتواند مانند یک مسکن درد جامعه را کم کرد نه فیلم هایی که خود به صورتی نمک زدن به زخم باشد.
وی افزود: از جانب دیگر معتقدم باید سالن های سینما در شان مردم تجهیز شود، متاسفانه کوتاهی در دوران کرونا برای تجهیز سالن های سینما شکل گرفت، معتقدم قبل از این، قطار سینما در حال حرکت بود و تعمیر کردن آن هم سخت بود، این قطار هم اکنون ایستاده است و در این شرایط می توانستیم خیلی کارها را انجام دهیم که متاسفانه این اتفاق شکل نگرفت.
کارگردان فیلم سینمایی «انفرادی» اظهار داشت: فکر می کنم بهتر بود بجای حمایت های نقدی، سالن های سینما را به روز رسانی کرد و یا زیرساخت های لازم برای امنیت اقتصادی سینماگران فراهم می شد.
وی بیان کرد: یکی از مواردی که می تواند برای سینماگران مشکلاتی را فراهم آورد، بحث مالیاتی است که برای سینماگران در نظر گرفته شده است، البته این را باید بگویم که من از مالیات دادن فرار نمی کنم، اما مساله این است که مالیات هایی که مقرر است از سینماگران بگیرند، رقمی نیست که بتواند چندان در کشور کارایی داشته باشد. اما همین رقم می تواند روند تولید در سینما را مختل کند.
این تهیه کننده سینما توضیح داد: مساله این است که درآمد سینماگران یک سال خوب است و یک سال بد، اینکه بخواهیم از آنها مالیات کسر نماییم کار درستی نیست، بحث این است که در بودجه کشوری این رقم مبلغ بسیار ناچیزی است، مگر دستمزد چند نفر در سینما از بین مجموع سینماگران، به مالیات های سنگین می خورد.
اطیابی در آخر اظهار داشت: واقعیت این است که این روند می تواند تولید را مختل کند، یعنی هزینه های تولید چند برابر گران تر از گذشته می شود.


منبع:

1400/01/08
11:49:25
5.0 / 5
675
تگهای خبر: تولید , زندگی , فیلم , كارگردان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز