مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

واقعیت وجود معلولیت باید از طرف جامعه پذیرفته شود

واقعیت وجود معلولیت باید از طرف جامعه پذیرفته شود

به گزارش مجله سرگرمی مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به ظرفیت بالای معلولان در انجام كارهای هنری، تاكید كرد: واقعیت وجود معلولیت و توانمندی این افراد باید از طرف جامعه باور و پذیرفته شود.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از مهر، فیروز فاضلی قبل از ظهر شنبه در نشست با مدیرکل بهزیستی گیلان با موضوع امضای تفاهم نامه مشترک در زمینه تقویت و توسعه کارهای هنری معلولین، اظهار نمود: همکاری دو جانبه ارشاد و بهزیستی در زمینه اجرای برنامه های هنری برای جامعه معلولین تحت پوشش این اداره کل مطلوب است و باید ادامه دار باشد.
وی به توانایی های بالای معلولان در هر عرصه ای اشاره نمود و اضافه کرد: اجرای برنامه های هنری مختلف شامل جشنواره تئاتر معلولین و یا اجرای کنسرتهای موسیقی برای این افراد نمایان گر شور و شوق در بین آنها است.
معلولیت یک واقعیت است نه ضعف
مدیرکل ارشاد گیلان با اعلان اینکه فرهنگ سازی در زمینه بهره گیری از توانمندی و ظرفیت های معلولان بطور قطع اثرات مثبتی در جامعه خواهد داشت، اظهار داشت: معلولیت یک واقعیت است نه یک ضعف و باید از طرف جامعه پذیرفته شود.
وی با اشاره به اینکه عدم توجه به این واقعیت از طرف آحاد جامعه زمینه بروز مشکلات برای هر فردی را فراهم می آورد، اشاره کرد: باید در راه فرهنگ سازی به طبیعی و واقعی بودن این مساله توجه گردد برای اینکه زمینه باور پذیری در سطح جامعه افراهم می کند.
فاضلی در ادامه با تاکید بر اینکه باور پذیری یکی از مهم ترین موضوعات مطرح شده در نهادهای فرهنگی و هنری است، افزود: عدم باور پذیری درباره یک موضوع سبب می شود که نتوانیم در مورد آن فرهنگ سازی درستی در سطح جامعه انجام دهیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان همین طور به برخی اهداف امضای این تفاهم نامه اشاره و ایجاد فرصت های مناسب برای معلولان جهت حضور در عرصه های اجتماعی، آموزشی، فرهنگی و هنری، توانمندسازی معلولان، تقویت حس مسئولیت پذیری و پرورش نگرش مطلوب اجتماعی و احترام به حقوق معلولان، شناخت و درک معلولان و برقراری ارتباط سالم، گسترش آموزش تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی و هنر درمانی، ارتقای سطح آگاهی عمومی و تغییر نگرش منفی نسبت به معلولان، ایجاد حس رقابت بین گروه های هنری، تقویت و گسترش نقش هنرهای نمایشی، موسیقی و تجسمی در مراکز توانبخشی همچون این اهداف عنوان نمود.
ضرورت بهره گیری از ظرفیت های بهزیستی در شورای فرهنگ عمومی
وی با اشاره به اینکه امضای این تفاهم نامه راهبرد و سیاست هر دو نهاد را در این عرصه برای آیندگان مشخص می کند، اظهار داشت: حضور بهزیستی بعنوان یک نهاد تأثیرگذار در حوزه فرهنگ باید در جلسات فرهنگ عمومی لازم و لازم است.
مدیرکل ارشاد گیلان با اعلان اینکه در حوزه لطمه های اجتماعی همانند اعتیاد، طلاق، کودک آزاری، خشونت زبانی، پرخاشگری و سایر بخش ها بهزیستی می تواند نقش مؤثری داشته باشد، اضافه کرد: در این بخش ها باید کارگروهی متشکل از چند نهاد تأثیرگذار تشکیل و معضلات و مشکلات احصا و در جلسه شورای فرهنگ عمومی مطرح و مصوبات لازم را دراین زمینه داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه واقعیت های جامعه باید در بطن آن شناسایی و پیگیری شود، اظهار نمود: نگاه خارجی به واقعیت های جامعه تأثیرگذار نخواهد بود. بطور قطع عدم توجه به این مساله سبب خواهد شد که نتوانیم برای این واقعیت ها راهکار مناسبی اتخاذ نموده و منفعلانه عمل نماییم.


منبع:

1399/08/17
13:09:47
5.0 / 5
1040
تگهای خبر: اجرا , تئاتر , جشنواره , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز