۳ شهر ایران، اعضای جدید شهرهای یادگیرنده یونسكو

۳ شهر ایران، اعضای جدید شهرهای یادگیرنده یونسكو

به گزارش مجله سرگرمی دبیركل كمیسیون ملی یونسكو - ایران از پیوستن سه شهر تهران، اصفهان و بندر خمیر به شبكه شهرهای جهانیِ یادگیرنده یونسكو اطلاع داد.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، حجت الله ایوبی با بیان این که با پیوستن سه شهر تهران، اصفهان و بندر خمیر به شبکه شهرهای جهانیِ یونسکو، ۱۴ شهر ایرانی دارای جایگاهی جهانی شده اند، تصریح کرد: کشورمان با سابقه چندین هزارساله تمدنی از پایه گذاران مفهوم شهر و شهرنشینی است. تجربه ایرانی ـ اسلامیِ سبک زندگی شهری و شهرنشینی فرصتی برای تبادل فکر و فرهنگ و اندیشه با جهانیان پیدا کرد.
او اضافه کرد: به دنبال فراخوان عضویت شهرهای جهان در "شبکه شهرهای یادگیرنده یونسکو" توسط موسسه یادگیری مادام العمر یونسکو در آلمان برای سال ۲۰۲۰ میلادی و پیگیری بخش آموزش کمیسیون ملی یونسکو، پرونده سه شهر تهران، اصفهان و بندرخمیر توسط شهرداری های این شهرها با نظارت بخش آموزش کمیسیون ملی تکمیل و به این موسسه ارسال شد.
به قول ایوبی، موسسه یادگیری مادام العمر یونسکو بعد از بررسی پرونده های شهرهای مذکور، موافقت خویش را با پیوستن آنها به شبکه شهرهای یادگیرنده اعلام نمود و گواهینامه عضویت این سه شهر در شبکه شهرهای یادگیرنده یونسکو با امضای دیوید آچورنا - مدیر موسسه یادگیری مادام العمر یونسکو - از جانب این سازمان صادر شد.
به گزارش روابط عمومی کمیسیون ملی یونسکو، هدف از ایجاد این شبکه، ارتقای یادگیری مادام العمر و افزایش سطح آگاهی شهروندان در جهت ایجاد شهرهای یادگیرنده پایدار از راه توانمندسازی فردی و اجتماعی، توسعه اقتصادی و پیشرفت فرهنگی و توسعه پایدار می باشد.
در طول سال های گذشته شهرهای شیراز، کاشان، بهبهان، اراک، مشهد، شهر جدید هشتگرد و یزد به عضویت این شبکه درآمده اند.




1399/07/04
20:31:14
5.0 / 5
1337
تگهای خبر: زندگی , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز