نشستن روی صندلی های مترو، اتوبوس و نیمكت پارك ها سبب انتقال كرونا می شود؟

نشستن روی صندلی های مترو، اتوبوس و نیمكت پارك ها سبب انتقال كرونا می شود؟

به گزارش مجله سرگرمی به قول محققان دانشكده بهداشت دانشگاه علوم پزشكی تهران و موسسه تحقیقات سلامت، سطوح صندلی و نیمكت های عمومی در پارك ها و ایستگاه های اتوبوس و... می توانند آلوده به ویروس كووید-۱۹ باشند و امكان دارد در صورت لمس این سطوح و سپس لمس صورت، ویروس منتقل شود. ازاین رو باید از لمس این سطوح حتی الامكان خودداری كرد و در صورت لمس كردن آنها، بلافاصله دست ها را با آب و صابون شست یا از مواد ضدعفونی كننده دست استفاده نمود.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، علیرغم سفارش به در خانه ماندن در زمان همه گیری کووید-۱۹، گاهی لازم است افراد برای انجام امور ضروری، سر کار رفتن و... از وسایل نقلیه عمومی بهره برده و روی صندلی های ایستگاه اتوبوس یا مترو بنشینند. همینطور امکان دارد افرادی از نیمکت های عمومی در پارک ها استفاده کنند.

پژوهشگران دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران و موسسه تحقیقات سلامت به این پرسش پاسخ دادند که آیا نشستن روی نیمکت پارک ها، ایستگاه اتوبوس یا صندلی های عمومی می تواند سبب مبتلا شدن به کرونا شود؟

این محققان معتقدند امکان آلودگی این سطوح به ویروس کرونا وجود دارد. ازاین رو رعایت نکات زیر را سفارش می کنند:
- قبل و پس از بازدید از پارک، دست های خویش را بشویید یا از ضدعفونی کننده دست استفاده کنید.
- پس از لمس نیمکت های پارک، صندلی های مترو و اتوبوس، صورتتان را لمس نکنید و دست های خویش را با آب و صابون بشویید و یا در اسرع وقت از ضدعفونی کننده دست با حداقل ۷۰ درصد الکل استفاده کنید.
- بعد از رسیدن به مقصد خود، دست های خویش را حداقل به مدت ۲۰ ثانیه با آب و صابون بشویید.
- از دست زدن به چشم، بینی و دهان خود با دست های شسته نشده خودداری کنید.
- در هنگام سرفه و عطسه، دهان خویش را با یک دستمال بپوشانید یا از قسمت داخلی آرنج خود استفاده کنید. دستمال استفاده شده را در سطل زباله درب دار انداخته و دست های خویش را حداقل ۲۰ ثانیه با آب و صابون بشویید یا از ضدعفونی کننده دست با حداقل ۷۰ درصد الکل استفاده کنید.

بر مبنای اعلام کمیته اطلاع رسانی و آموزش همگانی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی تهران که به بررسی مستندات، شواهد و پاسخ های علمی در مورد ویروس کرونا می پردازد؛ شواهد نشان داده که ماندگاری ویروس کووید-۱۹ روی لباس ها زیاد نیست و اصولا لباس ها عامل اصلی انتقال ویروس به شمار نمی آیند، اما درصورت نشستن روی نیمکت و صندلی های عمومی که امکان دارد آلوده باشند، بهتر است لباس ها را هم با مواد شوینده شست.





1399/06/19
14:55:02
5.0 / 5
1746
تگهای خبر: سلامت , علم , مستند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز