واكنش رئیس حوزه هنری به حواشی خانه هنرمندان اصفهان

واكنش رئیس حوزه هنری به حواشی خانه هنرمندان اصفهان

محمد مهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی به دنبال رویدادهای پیرامون خانه هنرمندان اصفهان در صفحه اینستاگرام خود با انتشار مطلبی واكنش نشان داد.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، تعدادی از هنرمندان عصر روز دوشنبه ۱۲ مرداد ماه با حضور در ساختمان خانه هنرمندان، نسبت به تغییر تملک این عمارت اعتراض کردند. تملک خانه هنرمندان اصفهان توسط بنیاد شهید، چند روزی است جنجال آفریده و اعتراض اهالی فرهنگ و هنر استان را به دنبال داشته است. این ساختمان قدیمی از ۳۰ سال قبل مأمن هنرمندان و علاقه مندان هنر در اصفهان بوده اما از پنج سال قبل بنیاد شهید به دنبال تملک آن بود. تجمع هنرمندان در عمارت خانه هنرمندان، با دخالت مأموران نیروی انتظامی همراه بود که همین مسأله، انتقاد هنرمندان را به دنبال داشت. محمد مهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی به دنبال این رویداد مطلبی در صفحه اینستاگرام منتشر نموده است که در ادامه می خوانیم:
«باسم الحق
روز یکشنبه از چند هنرمند دلسوز اصفهانی با اسپری فلفل و بی احترامی پذیرایی شد! مقابل خانه هنرمندان اصفهان! آمده بودند تا خبر تحویل خانه هنرمندان به بنیاد شهید را پیگیری کنند؛ فقط یک دغدغه ی درست فرهنگی.
از اتفاق پیش آمده بسیار متأسف و عذرخواهم. روز گذشته با برخی از این هنرمندان عزیز مکالمه کرده و امروز نمایندگان ویژه حوزه هنری را جهت بررسی دقیق تر ماجرا و دلجویی از هنرمندان عزیز راهی اصفهان کردم.
از فرمانده محترم نیروی انتظامی نیز خواهشمندم نسبت به رفتارِ غیرقانونی و بی ادبانه ی برخی مامورین ناجا اقدام متناسب را انجام دهند.
مشکل را با بنیاد شهید مالک قانونی این ساختمان حل خواهیم کرد. خانه هنرمندان اصفهان خانه و مامنِ اهالی هنرِ این شهر بوده، هست و ان شاءالله خواهد بود.»
گفتنی ست، مجدالدین معلمی معاون هنری حوزه هنری و حسام سالکی رئیس حوزه ریاست حوزه هنری بعنوان نمایندگان این نهاد انقلابی برای پیگیری مطالبات هنرمندان به اصفهان اعزام شدند.



1399/05/20
22:32:06
5.0 / 5
1857
تگهای خبر: اجرا , علم , فرهنگ , هنرمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز