بیانیه انجمن صنفی داستان نویسان تهران برای روز قلم

بیانیه انجمن صنفی داستان نویسان تهران برای روز قلم

انجمن صنفی كارگری داستان نویسان استان تهران اطلاعیه ای را به مناسبت روز قلم منتشر نمود.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، در قسمتی از این بیانیه آمده است: چهاردهم تیر هر سال با موجی از تبریک ها و تهنیت های زبانی به اهل قلم از راه می رسد و می رود تا سال بعد. اما در این میان درد اهل قلم سال هاست که شانه به شانه این تعریف ها و تعارف ها همچنان برقرار است و نه فقط کاهش پیدا نکرده، بلکه سال به سال بیشتر هم شده است. آیا وقت آن نرسیده که بجای این شیرین زبانی ها که هیچ گاه دردی -حتی ظاهری- از کسی دوا نکرده، آستینی بالا زده شود و برای درمان این دردها کاری صورت پذیرد؟
این بیانیه با اشاره به وضعیت نامناسب مطبوعات -به طور اعم و مطبوعاتِ تخصصی بطور اخص-، افزوده است: بازار نقد و تفحص منصفانه‌ی آثار ادبی کساد شده و برخی فرصت طلبان بی هنر در فضای مجازی عرصه‌ی حقیقی را ربوده ‎اند و دامنه‌ی فعالیت نویسندگان که به واقع سلسله اعصاب هشیار جامعه هستند، محدود و تنگ شده چه جای تبریک؟!
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: بجای تبریک روز قلم هر کدام از ما در هر مقام و مرتبه ای که هستیم بیندیشیم سهم و نقش ما در این میانه چیست؟ تبریک و پاسداشت نمی خواهیم: باید بند از دست و پای اهل قلم برداشته شود، نبودها و کمبودها در قوانین مربوط به حق مالکیت فکری داغی است که سال ها بر دل اهل قلم قرار دارد، به این مهم کمر همت بسته و دکان های رانت و سودجویی و خودی و ناخودی کردن ها تخته شود تا در رقابتی سالم قدرتِ قلم تعیین کننده باشد نه قلمِ قدرت.
به امید آن که چهاردهم تیر سال آینده و سال های بعد قلم را در جایگاه واقعی اش ببینیم و بتوانیم روزش را تبریک بگوییم اما اینک و اینجا چه جای تبریک.




منبع:

1399/04/16
17:50:18
5.0 / 5
2237
تگهای خبر: بازار , تخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز