در دیدار ابراهیمی تركمان با سفیر روسیه در تهران تأكید شد

توسعه روابط ایران و روسیه با موافقت نامه های فرهنگی

توسعه روابط ایران و روسیه با موافقت نامه های فرهنگی

در جریان دیدار سفیر جدید روسیه در تهران با رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بر لزوم توسعه روابط بین ایران و روسیه در قالب موافقت نامه های فرهنگی تاكید شد.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، لوان جاگاریان، سفیر جدید روسیه در تهران ضمن حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با ابوذر ابراهیمی ترکمان، رئیس این سازمان دیدار و درباره گسترش همکاریهای فرهنگی بین جمهوری اسلامی ایران و روسیه گفتگو کرد.
ابراهیمی ترکمان با اشاره به ﺳﻴﺮ ﺗﺤﻮﻝ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﻭ ﺭﻭﺳﻴﻪ اظهار داشت: در گذشته های دور بین ایران و روسیه روابط فرهنگی وجود داشته است، اما حالا این روابط بیشتر از گذشته توسعه یافته و در راه تعاملی قرار گرفته است.
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط فرهنگی با روسیه بخصوص در زمینه ایجاد کمیته مشترک همکاریهای فرهنگی بین دو کشور، تاکید کرد.
عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی برگزاری گفت وگوهای دینی اسلام و مسیحیت ارتدکس را بسیار مؤثر دانست و اضافه کرد: اعتقاد داریم که این گفت وگوهای دینی اسلام و مسیحیت ارتدکس تماماً موفق بوده است.
لوان جاگاریان، سفیر روسیه در تهران هم در سخنان خود، بر تقویت گفت وگوهای دینی برای رسیدن به یک فهم مشترک تاکید و آمادگی فدراسیون روسیه برای توسعه روابط فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران را اعلام نمود.
او بر اشتراک های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و روسیه تاکید کرد و اظهار داشت: از برگزاری گفت وگوهای دینی اسلام و مسیحیت ارتدکس و ایجاد کمیته مشترک همکاریهای فرهنگی استقبال می نماییم.
در آخر این دیدار، توسعه روابط بین جمهوری اسلامی ایران و روسیه در چار چوب موافقت نامه های فرهنگی مورد توجه دو طرف قرار گرفت.




منبع:

1399/04/10
23:54:56
5.0 / 5
2168
تگهای خبر: فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز