جایزه ملی طراحی بسته بندی در صنایع فرهنگی پایان یافت

جایزه ملی طراحی بسته بندی در صنایع فرهنگی پایان یافت

به گزارش مجله سرگرمی عضو شورایعالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: یكی از مولفه های مهم در پیشرفت كشورهای توسعه یافته، صنعت بسته بندی است. بسته بندی زیبا، اغوا كننده و جذاب، كیفیت را تحت الشعاع قرار می دهد، بگونه ای كه بسته بندی را «فروشنده خاموش» می نامند.


محمدحسین ایمانی خوشخو در گفتگو با ایسنا، با بیان این كه جایزه ملی طراحی بعنوان یك روش برگزیده و تجربه شده در تمام دنیا شناخته شده و بعنوان بهترین راه برای رسیدن و شناسایی ایده های نوآورانه و راهكارهای نو و با هدف قدردانی از تلاشهای طراحان خبره و دارای فكر نو مورد استقبال طراحان و صنعتگران قرار می گیرد، افزود: آشنا نبودن و گاه بی رغبتی صنعتگران و تولید كنندگان صنایع دستی و محصولات فرهنگی نسبت به اهمیت، لزوم و ارزش آفرینی بسته بندی، كمبود دستگاه های صنعتی پیشرفته و ضعف تكنولوژی به روز، عدم رعایت استانداردهای لازم در طراحی و تولید بسته بندی محصولات فرهنگی و... همچون ضعف های كشور ما در این حوزه می باشد.
عضو هیئت علمی و رئیس پارك ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی برگزاری این رویدادها و ارزیابی بسته بندی صنایع فرهنگی را قدم سازنده ای در جهت نیل به اهداف برشمرد و تصریح كرد: با این اقدام می توان رقابتی سالم و حقیقی را برای محصولات ازجهت اكرام مشتری و احقاق حقوق آنها رقم زد. بسیار پیش آمده كه محصولی با وجود كیفیت پایین تر به علل مختلف مانند تبلیغات از توجه بیشتری در بازار برخوردار می شود و محصولی با كیفیت بالا تنها به علت عدم برنامه ریزی و ضعف در معرفی در دست مصرف كنندگان قرار نمی گیرد و در نهایت این ظلم به مشتری و در دید كلی به ضرر تولید ملی خواهد بود.
او افزود: با برگزاری سالیانه این جایزه ملی، ارزیابی درستی از بسته بندی محصولات فرهنگی انجام می شود و سبب رونق تولید در حوزه بسته بندی و هم رقابت سالم و عملی بین محصولات می شود كه این اتفاق می تواند در آینده ای نزدیك سبب اعتماد مصرف كنندگان داخلی به محصولات تولیدی توسط تولید گنندگان ایرانی شود و رونق و بالندگی را برای تولید ملی به ارمغان آورد. در این راستا، از تیر ماه سال جاری آثار هنرمندان به دبیرخانه ارسال شده و هیئت داوران بعد از بررسی، آثار برگزیده در دو بخش ایده های نو در بسته بندی و محصولات بسته بندی را معرفی خواهند كرد كه به صاحبان آثار منتخب جوایزی اهدا خواهد شد.
ایمانی خوشخو درباره نحوه برگزاری و میزان استقبال از این رویداد هم توضیح داد: از ۱۵ تیرماه سال جاری دریافت آثار از ۱۱ استان كشور، در دو بخش ایده های نو و محصول و چهار محور بسته بندی سوغات خوراكی، بسته بندی صنایع دستی، بسته بندی اسباب بازی و كتاب و بسته بندی محصولات هنری و دیجیتال شروع شد و تا ۳۰ مهر ادامه داشت. همینطور در بخش ایده های نو بیشترین تعداد اثر متعلق به حوزه بسته بندی سوغات خوراكی با ۵۸ اثر و پس از آن، به حوزه صنایع دستی با ۳۸ اثر و در نهایت حوزه اسباب بازی و كتاب و محصولات هنری و دیجیتال هر كدام با ۶ اثر اختصاص داشت. سه استان تهران با ۵۰ اثر، اصفهان و خراسان رضوی با ۱۷ اثر، بیشترین میزان مشاركت در ارسال آثار را داشته اند. همینطور در بخش محصول بالغ بر ۲۵۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد كه در روز پایانی از برگزیدگان در بخش ایده و محصول تجلیل به عمل خواهد آمد.
آیین پایانی اولین دوره جایزه ملی طراحی بسته بندی در صنایع فرهنگی، در جهت رشد و بالندگی اقتصاد فرهنگی كشور شنبه ۲۶بهمن، با حضور علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و برخی از اهالی فرهنگ و هنر در سالن همایش های دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می گردد.



1398/11/29
15:13:28
5.0 / 5
4064
تگهای خبر: اسباب بازی , بازار , تولید , دبیرخانه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز