بازارهای بین المللی مقصد كالاهای فرهنگی ایران

بازارهای بین المللی مقصد كالاهای فرهنگی ایران

مجله سرگرمی: معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم استفاده از ظرفیت های بخش های صنعتی برای تولید انبوه و تجاری سازی كالاهای فرهنگی تاكید كرد.


محسن جوادی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای سیاستگذاری جایزه فیرزوه در نشست خبری افتتاح این جشنواره كه امروز (24 دی) در فرهنگستان هنر برگزار شد؛ اظهار داشت: هدف از جایزه فیروزه حمایت، تشویق و تقدیر از فعالان حوزه كالاهای فرهنگی و جهت دادن تولیدات محصولات فرهنگی است.
وی افزود: هدف از برگزاری جایزه فیروزه، افزایش تقاضای كالاهای فرهنگی و در نتیجه اقتصادی كردن تولیدات این محصولات است. هدف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفتمان سازی تولید، تبلیع و مصرف كالاهای فرهنگی ایرانی اسلامی است. بدین منظور باید یك شبكه علمی كارآ برای تولید، عرضه و مصرف محصولات فرهنگی ایجاد شود.


این مقام مسئول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاكید كرد كه باید محصولات فرهنگی تولیدی در كشورمان بازار منطقه ای و بین المللی پیدا كنند. دقت داشته باشیم كه كالاهای فرهنگی می تواند ابزار مهمی برای اشتغال زایی باشد برای همین می توانیم از ظرفیت بخش های صنعتی برای تقویت این بخش استفاده نمود.
جوادی با اشاره به ظرفیت بالای همه استانها و اقوام ایرانی برای ارائه محصولات فرهنگی اظهار داشت: امسال در نمایشگاه جایزه فیروزه به ارائه كالاهای فرهنگی استان های گلستان، خوزستان و سیستان و بلوچستان توجه ویژه شده است.
بگفته جوادی یك سند داوری جهت بررسی دقیق آثار ارائه شده به جایزه فیروزه تهیه شده است كه معیارهای مشخصی را برای داوری آثار فراهم می آورد.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، علاقه مندان می توانند برای بازدید از آثار ارائه شده و برگزیده به پنجمین دوره جایزه فیروزه، از امروز 24 دی به فرهنگستان هنر واقع در خیابان ولیعصر، نرسیده به خیابان طالقانی بازگشت كنند. این نمایشگاه تا تاریخ 29 دی برقرار است.
همین طور طی روزهای پیش رو در جریان نمایشگاه جایزه فیروزه، نشست های تخصصی با موضوعات طراحی و تولید بازی ها و اسباب بازیی مبتنی بر فرهنگ، هدایای فرهنگی و ضرورت توجه و پرداختن به آن در بازار كنونی، فرصت ها و چالش های طراحی و تولید نوشت افزار در ایران و ملاحظلت فرهنگی، ماهیت عروسك، خاصیت ها و فاكتورهای عروسك های قومی و مردم ساخت، نقش و كاركرد صنایع دستی در امور اقتصادیف اجتماعی و فرهنگی، بازاریابی كالاهای فرهنگی و كارآفرینی فرهنگی انجام خواهد شد.





منبع:

1398/10/28
14:53:50
5.0 / 5
4245
تگهای خبر: اسباب بازی , بازار , تخصص , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز