به میزبانی گلستان اجرا می شود؛

برنامه های موسیقایی هفته فرهنگی گلستان در تهران

برنامه های موسیقایی هفته فرهنگی گلستان در تهران

مجله سرگرمی: چند برنامه موسیقایی در هفته فرهنگی گلستان با هدف حفظ هویت تاریخی، پاسداشت فرهنگ، محیط زیست و پشتیبانی از ظرفیت های فرهنگی، اقتصادی و گردشگری این استان در تهران انجام می شود.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای گلستان، سعید رنجبریان رئیس فرهنگ سرای گلستان در اعلام برنامه های هفته فرهنگی گلستان در فرهنگ سرای گلستان اظهار داشت: «هفته فرهنگی گلستان » با هدف حفظ هویت تاریخی، پاسداشت فرهنگ، محیط زیست و پشتیبانی از ظرفیت های فرهنگی، اقتصادی و گردشگری استان با اجرای برنامه های متنوع موسیقی محلی، نمایشگاه تجسمی، پخش فیلم، غرفه های صنایع دستی ۴ تا ۱۰ دی در فرهنگ سرای گلستان برای شهروندان انجام می شود.
وی اظهار داشت: این هفته فرهنگی با همكاری سازمان میراث فرهنگی و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان، سازمان محیط زیست گلستان، آكادمی هنرهای نمایشی این استان، موسسه فرهنگی هنری میرداماد و مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۸ – در فرهنگ سرای گلستان انجام می شود. اجرای موسیقی زنده با هنرمندی گروه های موسیقی مهرگان به سرپرستی ادیب بهرام زاده (جمعه ۶ دی) گروه تركمن بالانفس با اجرای ذكر خنجر به سرپرستی حاج محمد امیری (شنبه ۷ دی)، گروه موسیقی سیستانی- نیمروز با رقص چوب، (یكشنبه ۸ دی)، گروه موسیقی قزاقی (دوشنبه ۹ دی)، گروه كتول به سرپرستی محمدرضا برزگر با نجوای كتول (سه شنبه ۱۰ دی) بخش های هنری هفته گلستان در بخش موسیقی اقوام است.
رنجبریان همین طور از برگزاری بخش هنرهای تجسمی در این برنامه خبرداد: نمایشگاه «عكس جرجان» با تصاویر تاریخی مربوط به ۱۴۱ سال پیش استان گلستان، نمایش آثار خوشنویسی و نقاشی و عكسهایی از جلوه های محیط زیست و منابع طبیعی استان گلستان كه در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت. این در حالیست كه غرفه های لاك تراشی، سازسازی شهر كتول نیز با حضور هنرمند و موسیقیدان استاد علمشاهی در این برنامه برپاخواهد شد.
اكران دو فیلم با سوژه دیوار دفاعی گرگان و فیلم با سوژه تاریخچه و معرفی استان گلستان در پنج شب این هفته فرهنگی از دیگر برنامه هایی بود كه مدیر فرهنگی هنری منطقه ۸ و فرهنگ سرای گلستان اعلام نمود.
علاقمندان برای حضور در این برنامه می توانند۴ تا ۱۰ دی از ساعت ۱۰ تا ۲۲ به آدرس نارمك، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، بوستان فدك فرهنگ سرای گلستان بازگشت كنند.


منبع:

1398/10/04
15:00:12
5.0 / 5
4157
تگهای خبر: اجرا , علم , فرهنگ , فیلم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز