صفورا فدایی تندیس سالانه مجسمه های كوچك را از آن خود كرد

صفورا فدایی تندیس سالانه مجسمه های كوچك را از آن خود كرد

به گزارش مجله سرگرمی یازدهمین نمایشگاه سالانه مجسمه های كوچك با تقدیر از صفورا فدایی برگزیده این رویداد در گالری شیرین پایان یافت.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از روابط عمومی انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران، سعید شهلاپور در مراسم پایانی یازدهمین نمایشگاه سالانه «مجسمه های كوچك» به لزوم ببین المللی شدن این نمایشگاه تصریح كرد و اظهار داشت: نمایشگاه مجسمه های كوچك یكی از مهم ترین رویدادهای انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران است و با بین المللی شدن این رویداد می توان شرایطی را فراهم نمود تا همزمان چند گالری برای برگزاری این نمایشگاه با انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران همكاری كنند.
وی توضیح داد: باید شرایط شركت دردوسالانه ملی مجسمه سازی آسان تر شود و در این رویداد امكان دیده شدن همه اعضای خانواده مجسمه سازی فراهم گردد و در نهایت در داوری ها سخت گیر باشیم وبرای برگزیدگان هر دوره این امكان را فراهم نماییم كه در تیم اجرایی دوره آتی باشند تا ضمن تجربه اندوزی، فرصتی را فراهم نماییم كه فاصله میان نسل ها كمتر شود. به نظرم هیچ نمایشگاهی نباید بخش مدعو داشته باشد. درنمایشگاه هایی كه اعضای هیات داوران و اجرایی امكان شركت ندارند، باید امكان نمایش آثارشان را فارغ از داوری فراهم نمود. وقتی از هنرمندان صاحب سبك یا پیشكسوت در بخش مدعو نمایشگاهی دعوت می شود، آنها هم نباید نظر خویش را به تیم اجرایی نمایشگاه تحمیل كنند و بخواهند با این روش هنرمندان دیگری را هم به فهرست هنرمندان مدعو یك نمایشگاه اضافه كنند.
شهلاپور درباره فراخوان نمایشگاه «مجسمه های كوچك» اظهار داشت: به نظرم باید فراخوان های نمایشگاه ها را خیلی زودتر منتشر نماییم و همین امروز كه نمایشگاه مجسمه های كوچك به كار خود آخر می دهد، تیم اجرایی و دبیر دوازدهمین دوره مجسمه كوچك اعلام گردد و متن فراخوان ها هوشمندانه نوشته شود و با یك فراخوان هوشمندانه می توان میزان خلاقیت هنرمندان را افزایش داد.
عباس مجیدی رئیس هیات مدیره انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران در سخنانی اظهار داشت: در برگزاری نمایشگاه مجسمه های كوچك كوشیده ایم به نیازهای روز هنرمندان نزدیك تر شویم و قدردان تمام كسانی هستیم كه شرایطی را فراهم كردند تا این رویداد در گذر زمان تداوم پیدا كند. امیدواریم در آینده نزدیك شاهد بین المللی شدن این رویداد باشیم.
وی درباره تغییر مكان و زمان برگزاری این رویداد اظهار داشت: با تغییر اساسنامه و تغییر هیات مدیره انجمن، شرایطی فراهم گردید تا در برگزاری نمایشگاه كوچك تاخیری بوجود آید اما امیدواریم باردیگر زمان برگزاری این رویداد در تقویم انجمن هنرمندان مجسمه سازان ایران تثبیت شود.
بهداد لاهوتی یكی از اعضای هیات داوران نمایشگاه مجسمه های كوچك كه چندین دوره هم بعنوان دبیر این رویداد را همراهی كرده، با اشاره به پیشینه برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: بعنوان یكی از اعضای هیات داوران به بعضی از موادری كه در فراخوان این رویداد انتشار یافته بود نقد دارم اما با این همه معتقدم نمایشگاه یازدهمین دوره مجسمه های كوچك از كیفیت بالایی برخوردار بود.
وی اضافه كرد: من مخالف برگزاری بخش مدعو هستم و با همه اصرارها حتی یك نام هم جهت شركت در این بخش به تیم برگزاری نمایشگاه ندادم. هرچند در داوری سخت گرفتیم اما بعضی از آثار نباید به نمایشگاه راه پیدا می كردند، چون كیفیت نمایشگاه را آخر آوردند.
لاهوتی افزود: در دوره های نخست ما حتی ماكت را به نمایشگاه راه می دادیم اما به مرور كیفیت آثار راه یافته به نمایشگاه بالا رفت و در این دوره ۴۳۸ اثراز ۲۴۷ هنرمند به دبیرخانه این رویداد ارسال شد و آثار در سه مرحله داوری شدند و در نهایت ۵۶ اثر از۴۵ هنرمند به نمایشگاه راه پیدا كردند.
هومن سلیمی دبیر یازدهمین نمایشگاه مجسمه های كوچك، بعد از قرائت بیانیه نمایشگاه اظهار داشت: نمایشگاه مجسمه های كوچك سه دوره در گالری آران برگزار گردید و زمانی كه می خواستیم این رویداد را برگزار نماییم، گالری آران از ادامه همكاری با انجمن انصراف داد و چون می خواستیم تغییری در روند برگزاری این رویداد ایجاد نماییم، زمان برگزاری این رویداد به تعویق افتاد و نیمه دوم تیرماه فراخوان برگزاری رویداد را منتشر كردیم و هنرمندان زمان مناسبی برای خلق اثر در اختیار داشتند.
سارا روحی صفت از اعضای كمیته نمایشگاهی انجمن هنرمندان مجسمه ساز اظهار داشت: با عنایت به این كه وظیفه انجمن فروش آثار نیست و خانه هنرمندان هم در بخش فروش موفق عمل نمی كند، تصمیم گرفتیم برخلاف چند دوره ای كه این نمایشگاه در خانه برگزار شد، این رویداد را در گالری های خصوصی برگزار نماییم تا بتوانیم در این بخش هم موفق عمل نماییم.
در بخش پایانی این رویداد از صفورا فدایی برگزیده این نمایشگاه با اهدای تندیسی كه توسط سعید شهلا پور خلق شده بود تقدیر گردید.

1398/09/13
23:59:11
5.0 / 5
4324
تگهای خبر: اجرا , تقویم , دبیرخانه , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز