علی میلانی در گزارش مجله سرگرمی:

چهره ها پشت مستندها قرار بگیرند، تجربه متفاوت یك اثر سیاسی

چهره ها پشت مستندها قرار بگیرند، تجربه متفاوت یك اثر سیاسی

به گزارش مجله سرگرمی علی میلانی بازیگر فیلم و سریال كه در حوزه مستند هم فعالیت داشته است از اهمیت حضور چهره ها و سلبریتی ها در كنار مستندسازان سخن گفت.



علی میلانی بازیگر نمایش های رادیویی، تلویزیون و سینما در گفتگو با خبرنگار مهر درباره علاقه اش به پیگیری كارهای مستند بیان كرد: من معمولا به علت مشغله كاری مستندها را به شكل اتفاقی و از تلویزیون می بینم و بیشتر به مستندهایی كه قصه دارند، هدفمندند، گره، آغاز و آخر دارند، علاقه دارم بگونه ای كه طی آن، مستند به كشف شهود و رفع موانع برسد.
این هنرمند با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم های مستند تلویزیونی عنوان كرد: كلا هر حركت انسانی كه برای ارتقای تفكر انسان باشد خوب و پسندیده است. جشنواره ها هم همچون جشنواره فیلم های مستند، اتفاق خوبی است كه چندین دوره است رسانه آن عوض شده و به تلویزیون آمده است.
بازیگر سریال های «پهلوانان نمی میرند» و «مرگ تدریجی یك رویا» اضافه كرد: قبلا وقتی فیلم های مستند برگزیده در كنار جشنواره های دیگر و در سینما به نمایش در می آمد تماشاگران محدود و خاصی داشت اما ورود این فیلم ها به تلویزیون می آید، می تواند تماشاگران بیشتری را جلب نماید.
هنرمند و بازیگر رادیو نمایش در ادامه اظهار نمود: قاب تلویزیون نه تنها برای دیده شدن مستند محدویت ایجاد نمی كند بلكه جایگاه خاص خودش را دارد، همانطور كه با وجود آمدن شبكه های مختلف تلویزیونی و فضاهای مجازی، هنوز رادیو شنوندگان همیشگی خویش را دارد شبكه مستند هم جایگاه ویژه ای برای مخاطبان مستند است و می تواند كاركرد خویش را حفظ كند.
از گویندگی مستند سیاسی تا نقش پدر در كنار زنان معتاد
بازیگر فیلم سینمایی «آشفتگی» با اشاره به تجربیات مستند خود، عنوان كرد: سال ها پیش گوینده شخصیت یك مستند خارجی سیاسی بودم كه تجربه متفاوتی برای من بود. همینطور یك برنامه نمایشی برمبنای خاطرات مستند از زبان زنان معتاد ساخته شد، كه من بعنوان بازیگر نقش پدر در كنار سایر بازیگران حضور داشتم. ما با استفاده از خاطرات و حس گویندگان آن، توانستیم تمامی رنج ها و احساسات واقعی راكه رخ داده بود انعكاس دهیم و تلاش كردیم شنوندگان را بیشتر تحت تاثیر قرار دهیم كه این نوع اجرا هم به نوبه خود خاص و قابل توجه بود.
وی در ارتباط با تاثیرگذاری مستند بر افراد جامعه، عنوان كرد: من به شخصه معتقد هستم مستندها آنطور كه باید اثرگذار نیستند، به مستند كمتر توجه می شود و چهره ها و سازندگان قدرتمندی پشت آن وجود ندارد و اگر اینطور بود موثرتر بود مثل فیلم های انیمیشنی كه وقتی چند بازیگر شاخص، گویندگی شخصیت های آنرا برعهده دارند یا تهیه كننده و كارگردان قوی پشت این انیمیشن قرار می گیرند می توانند جایگاه خوبی را بین بینندگان كسب كنند، مخاطب بیشتری را جذب كرده و درنتیجه به اهداف و اثرگذاری مطلوبی برسند.
این بازیگر در انتها خاطرنشان كرد: مستند برای دیده شدن احتیاج به استفاده از ابزار قدرتمند دارد، این ابزار از عوامل و امكانات گرفته تا زمان و مكان پخش مناسب، وقتی فراهم باشد آنگاه یك مستند پرارزش با اثرگذاری قابل تامل خواهیم داشت.
جشنواره مستند سیما از ۱۵ تیر با پخش مستندهای پذیرفته شده در بخش مسابقه كار خویش را در شبكه مستند شروع كرد و مراسم اختتامیه جشنواره مستند هم در آبان ماه برگزار می شود.

1398/07/06
18:26:54
5.0 / 5
4219
تگهای خبر: اجرا , تلویزیون , جشنواره , رادیو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز