زكریا یوسفی به مهر خبر داد:

همكاری با كامكارها برای صلح، سفر به قونیه با علیرضا قربانی

همكاری با كامكارها برای صلح، سفر به قونیه با علیرضا قربانی

مجله سرگرمی: نوازنده شناخته شده سازهای كوبه ای درباره تازه ترین فعالیت های خود از همكاری با گروه كامكارها در یك فستیوال بین المللی، اجرای یك برنامه ویژه در فرانسه و حضور در قونیه برای كنسرت آگاهی داد.



زكریا یوسفی از پژوهشگران و نوازندگان شناخته شده سازهای كوبه ای كه طی سال های اخیر همكاریهای مختلفی را با هنرمندان ایرانی و بین المللی در پروژه های مختلف داشته در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تشریح تازه ترین فعالیت های خود در عرصه موسیقی بیان كرد: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته هفته آینده به كردستان عراق سفر می كنم كه در این سفر افتخار دارم در كنار اعضای خانواده كامكارها همچون اردشیر كامكار، اردوان كامكار، ارژنگ كامكار، ارسلان كامكار و شاهرخ هدایتی بعنوان خواننده در فستیوال «مسپو» حضور داشته باشم. طی این رویداد بین المللی كه در شهرهای سلیمانیه و اربیل برگزار می گردد ما همزمان با روز جهانی صلح هشت قطعه را اجرا می نماییم كه چهار قطعه اول از كارهای جدید گروه كامكارها و چهار قطعه نیز مربوط به آثار پیشین این مجموعه موثر حوزه موسیقی كشورمان است.
وی افزود: فستیوال «مسپو» همچون رویدادهایی است كه هر سال میزبان موزیسین های كرد ساكن چند كشور مختلف است كه از كشورمان گروه «كامكارها» به این فستیوال دعوت شده ایم. البته برمبنای برنامه ریزی های انجام گرفته نخستین اجرای ما در این رویداد روز ۲۱ سپتامبر مصادف با ۳۰ شهریور در سلیمانیه و روز ۲۴ سپتامبرمصادف با ۲ مهر در اربیل خواهد بود. البته بنده این افتخار را داشتم كه سال قبل نیز در این فستیوال جضور داشته باشم كه بر این اساس احتمال برگزاری چند كنسرت دیگر با همراهی برخی از نوازندگان بین المللی در چارچوب كنسرتهای جداگانه وجود دارد كه فكر می كنم در آن نوازندگانی از كشورهای تونس و روسیه نیز حضور داشته باشند.
این نوازنده سازهای كوبه ای درباره فعالیت های دیگر خود در عرصه اجراهای بین المللی نیز اظهار داشت: چندی قبل هم همراه با تعدادی دیگر از دوستان هنرمندم همچون حسام ناصری نوازنده سه تار و سازی به نام «مشتاق»، سیف الله شكری نوازنده چنگ، پویا سروش زاده نوازنده كمانچه برنامه مشتركی را در منطقه ای نزدیك شهر استراسبورگ برگزار كردیم كه عمده این برنامه كه با حضور هنرمندانی از كشورهای مختلف انجام شد متمركز بر«صداها و مسیرهای كهن» بود كه ما این دفعه به سراغ اجرای آثار عبدالقادر مراغی در یك فضای كاملا آكوستیك رفتیم كه خوشبختانه این برنامه ها نیز مورد استقبال قرار گرفت.
یوسفی در بخش پایانی صحبت های خود به برگزاری یك كنسرت در قونیه به خوانندگی علیرضا قربانی خبرداد و بیان كرد: پس از برگزاری كنسرت سلیمانیه عراق در گرامیداشت مقام مولانا كنسرتی را روز سوم مهرماه در شهر قونیه برگزار می نماییم. در این كنسرت سامان صمیمی، پویا سرایی، میلاد محمدی و من بعنوان نوازنده و علیرضا قربانی بعنوان خواننده برنامه هایی را پیش روی مخاطبان قرار می دهیم.


منبع:

1398/06/28
21:02:53
5.0 / 5
4327
تگهای خبر: اجرا , سفر , كنسرت , موسیقی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز