رییس قوه قضاییه:

افزایش غنی سازی، تصمیمی ملی و مورد توافق مسئولان و مردم است

افزایش غنی سازی، تصمیمی ملی و مورد توافق مسئولان و مردم است

به گزارش مجله سرگرمی رئیس قوه قضاییه اظهار داشت: تصمیم جمهوری اسلامی به كاهش تعهدات برجامی و افزایش غنی سازی اورانیوم، یك تصمیم ملی، اجماعی و مورد توافق مسئولان و مردم است.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از قوه قضائیه، آیت الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورایعالی قوه قضائیه با تبریك ایام پربركت دهه كرامت، به ایام میلاد با سعادت حضرت ثامن الحجج (ع) و تجلیل از مقام امامزادگان اشاره نمود و اظهار داشت: امامزادگان بعنوان نجوم آسمان ولایت، پیوست هجرت امام رضا (ع) از مدینه به طوس هستند كه هر كدام برای این منطقه و ایران اسلامی، جلوه ای از تمدن رضوی را به ارمغان آوردند و همواره منشأ خیر و بركت فراوان بوده اند.

رئیس قوه قضائیه افزود: این تمدن پس از هجرت پیامبر از مكه به مدینه، دومین تمدنی است كه بركات بسیاری برای بشریت به همراه داشته و باید به ابعاد مختلف آن كه از مهمترین آنها گرایش به معنویت، دین، تمدن دینی و ایستادگی مقابل دشمنان بوده است، به دقت پرداخته شود.

رئیسی، روحیه ظلم ستیزی در ایران را محصول آموزه های حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و امامزادگان بزرگوار بخصوص حضرت فاطمه معصومه (س) دانست و ابراز امیدواری كرد كه همه مردم با استفاده از ظرفیت های معنوی این ایام، به كرامت هر چه بیشتر با توسل به قرآن و خاندان (ع) دست یابند.

رئیس قوه قضائیه در ادامه با اشاره به گام دوم مقابله ای ایران در جهت كاهش تعهدات برجامی كه روز گذشته برداشته شد، اظهار نمود: همه دنیا در مورد برجام، شاهد عمل ایران به تعهدات خود و نقض پیمان و بی عملی آمریكا و اروپا بوده اند و امروز هم تصمیم جمهوری اسلامی به كاهش تعهدات برجامی و افزایش غنی سازی اورانیوم، یك تصمیم ملی، اجماعی و مورد توافق مسئولان و مردم است.

رئیسی با تاكید بر لزوم توجه به خواست مردم برای عمل عزتمندانه به تعهدات، تصریح كرد: همگی با تاسی از فرمایشات و تأكیدات مقام معظم رهبری كه همواره سیاست ها و هدایت هایشان سبب سربلندی كشور بوده است، تصمیم دولت جمهوری اسلامی برای كاهش تعهدات برجامی را امری ملی و اجماعی می دانیم و معتقدیم این روند تا زمانی كه اروپا به تعهدات خود عمل كند باید ادامه یابد.

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام نیروی دریایی انگلستان به نیابت از آمریكا در توقیف نفتكش ایرانی در جبل الطارق، این امر را نقض همه قوانین و قوانین بین المللی دانست و تصریح كرد: چطور زمانی كه گروه تروریستی داعش، نفت سوریه و عراق را ظالمانه تصاحب كرده بود و در همین آبراه ها به راحتی حضور می یافت و جلوی چشم همین كشورها نفت قاچاق را به صورت غیرقانونی انتقال می داد، صدایی از این كشورها شنیده نشد اما امروز كه نفتكش جمهوری اسلامی در یك اقدام قانونی و با رعایت همه مقررات بین المللی، در جبل الطارق تردد می كند، از جانب انگلستان توقیف می شود؟

رئیسی اظهار داشت: به نظر می آید كه انگلیسی ها و اروپایی ها به خوبی از دسترسی ها و ظرفیت های جمهوری اسلامی با خبر هستند و بر این اساس به نفع خودشان است كه هر چه زودتر نسبت به رفع توقیف این نفتكش اقدام نمایند وگرنه باید منتظر عواقب این كار باشند.

رئیس قوه قضائیه در بخش پایانی سخنان خود، خطاب به مسئولان عالی قضائی خاطرنشان كرد: درب دادگستری ها برای دادخواهان باز باشد و همه كسانی كه در مقام رسیدگی به داد مردم هستند باید دسترسی آنان را برای دادخواهی تسهیل كنند.

رئیسی اضافه كرد: اینكه برخی مسئولان قضائی در سراسر كشور بخشی از وقت خویش را به شنیدن مشكلات مردم اختصاص داده اند امر بسیار پسندیده ای است اما باید با نظم و برنامه ریزی، این كار به نحوی صورت گیرد كه اگر كسی نه زبان حقوقی برای بیان خواسته خود دارد و نه پول دارد كه بتواند خرج گرفتن وكیل كند، بتواند به راحتی به عدالت دسترسی یابد. این امر هم صرفاً با سخنرانی ممكن نیست بلكه مردم باید در عمل آنرا احساس كنند.



1398/04/22
15:36:05
5.0 / 5
4346
تگهای خبر: موزه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز