سال پر بركتی داشته باشیم یعنی چه؟

سال پر بركتی داشته باشیم یعنی چه؟

به گزارش مجله سرگرمی در بین كلمات تبریك به مناسبت سال جدید كه همه ساله بین مردم تكرار می شود سال پربركت است كه حدودا از قدیم تابحال چنین بوده است.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، حسن لاسجردی در خبرآنلاین نوشت: بركت از واژه «برك» عربی به معنای سینه شتر است. این كلمه به معنای دوام و رشد در هر چیز كه همان «خیر» است به كار رفته است، در اصطلاح هم بركت به معنای استقرار خیر از جانب خداوند، در یك چیز و یا ثبوت و پایداری خیر الهی در چیزی گفته شده است.
- بركت همان رشد و افزایش است. بركت مال افزایش و زیادی آن است و بركت خانه گستردگی و آرامش آن است و در غذا وفور نعمت و پاكی آن و در عیالواران كثرت و اخلاق نیكوی آن هاست و در خانواده انسجام آن و تفاهم اعضای خانواده با یكدیگر و در وقت وسعت و برآوردن نیازها در آن است و در سلامتی تمام و كمال آن است و در علم احاطه و معرفت تمام نسبت به آن است. پس بركت یعنی اجماع نیكی ها و فضیلت ها.
- بركت به معنای پاكی و قداست هم هست. البته بركت آن زیادی است كه مقدس هم باشد. یعنی هر زیادی را هم بركت نمی گویند. پس در بركت زیادی، همیشگی و قداست وجود دارد. در معنای بركت سه اصل است. به چیزی می گویند بركت دارد كه هم زیاد باشد، هم همیشگی باشد و هم مقدس باشد.
با این مقدمه به نظر می آید در نوروز هر سال، مردم برای خود و دیگران بهترین ها را آرزو می كنند ولی چرا در بیشتر آدم ها این حس وجود دارد كه این چنین نیت و درخواستی خیلی عملی نمی شود؟
در پاسخ به این سوال برخی عوامل می تواند قابل دقت باشد:
۱- در بعضی موارد آدم ها فقط كلماتی را به زبان می آوردند بدون اینكه خواست قلبی آنرا داشته باشند.
۲- جملاتی مثل "سال پربركتی داشته باشید"، شاید برای بعضی ها صرفاً یك تعارف باشد نه بیشتر!
۳- این اصطلاح در بسیاری موارد فقط در فضای زبان و بیان است و آدم ها كاری برای خیر و بركت دیگران نمی كنند.
با دقت و تمركز بیشتر در این علل می توان گفت بیان و نیت خیر و بركت خواستن باآنكه بسیار زیباست ولی زیباتر از آن عملی كردن این آرزو در زندگی روزمره آدمیان است كه در این روزگار خیلی كسی به فكرش نیست پس بیاییم در سال ۹۸ كاری برای بركت زندگی همدیگر بكنیم تا " از شما حركت از خدا بركت" هم معنای واقعی پیدا كند. والسلام



1398/01/08
14:59:44
5.0 / 5
4484
تگهای خبر: سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز