جمال الدین مودب در حضور وزیر ارشاد چه گفت؟

جمال الدین مودب در حضور وزیر ارشاد چه گفت؟

به گزارش مجله سرگرمی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سفر خود به استان كرمان جمعه 26 بهمن ماه از آثار خوشنویسی استاد جمال الدین مؤدب هنرمند كرمانی بازدید نمود.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، استاد جمال الدین مؤدب در بازدید وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی با اشاره به اینكه در این مجموعه ۱۱۰ اثر نگارش شده است اظهار داشت: برای این آثار به هفت سالن نیازمندم اما الان ۳۰ درصد از مجموعه در معرض دید گذاشته شده است.
وی با اشاره به اینكه در این مجموعه ۱۱ میلیون واژه عشق و ۵۵ میلیون ذكر نوشته شده است اضافه كرد: نگارش این مجموعه نخستین اتفاق تاریخی است.
این استاد خوشنویسی با اشاره به اینكه در دنیا این نوع سبك خاص بی سابقه است بیان كرد: تمام خطاطی ها بدون محاسبه نگارش شده است.
جمال الدین مودب با اشاره به اینكه محاسبه شده اگر روزی ۲۰ ساعت كار شود، بیشتر از ۴۰۰ سال زمان می برد اظهاركرد: در حالیكه كار این آثار از ۳۰ سال پیش شروع شده است. پیش بینی می شود در صورت اتمام پروژه های عمرانی موزه آثار در روزهای نوروز بازگشایی شود.
وی با اشاره به اینكه برای اتمام موزه نگهداری آثار نیازمند اعتبار هستیم خاطرنشان كرد: با وجود تمام قول هایی كه از جانب مسئولان شد، تابحال هیچ اعتبار دولتی برای این موزه تخصیص نیافته است.





1397/11/27
14:48:46
5.0 / 5
4519
تگهای خبر: سفر , فرهنگ , موزه , هنرمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز