جمعیت ندای صلح فعالیت خویش را شروع كرد

جمعیت ندای صلح فعالیت خویش را شروع كرد

به گزارش مجله سرگرمی یك استاد دانشكده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران از آغاز فعالیت «جمعیت ندای صلح» با همیاری و همكاری ۱۰ نفر از پژوهشگران حوزه علوم سیاسی و روابط بین الملل اطلاع داد.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، سید محمد ساداتی نژاد، مدیرعامل این جمعیت، اعلام نمود: جمعیت ندای صلح، مؤسسه جدیدی است كه از بهمن ماه ۱۳۹۷، فعالیت خویش را در حوزه صلح پژوهی اسلامی با هدف كمك به ترویج ارزش های صلح واقعی و حقیقی در جهان شروع كرد كه همه ی مراحل ثبتِ این جمعیت در مراجع ذی صلاح، به آخر رسیده و این جمعیت رسماً فعالیت خویش را آغاز می كند.
وی با بیان این كه این جمعیت در جهت گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب، با تلاش تعدادی از اساتید رشته علوم سیاسی و روابط بین الملل، فراخوان مقاله در زمینه مفهوم شناسی صلح، صدمه شناسی صلح، صلح و عدالت در گفتمان انقلاب اسلامی را با هدف راه اندازی یك مجله علمی پژوهشی با عنوان ندای صلح، شروع كرده است، اضافه كرد: این مؤسسه بعنوان یك سازمان مردم نهاد علمی با مجوز از وزرات كشور و وزارت امور خارجه با هدف صلح پژوهی اسلامی و ترویج فرهنگ صلح و شناساندن صلح از نگاه دین مبین اسلام بعنوان دین صلح و دوستی با رویكرد پژوهش محور تشكیل شده است.
مدیر عامل جمعیت ندای صلح اضافه كرد: یكی ازمسائل مهم جامعه امروز اهمیت تحقیق و پژوهش است كه رهبرمعظم انقلاب هم در سخنان خود بر این مؤلفه بسیار تاكید داشته اند، ازاین رو این جمعیت، پژوهش در زمینه صلح را اولویت خود قرار داده است.
وی افزود: امروز دشمن با خلق گروه های تروریستی و افراطی به ظاهر اسلامی مانند داعش، تلاش در شناساندن جعلی آن به جهان بعنوان چهره مسلمانان است، افزود: هر چند هدف اصلی از اینكار هم ضربه زدن به چهره صلح آمیز اسلام و تولید اسلام هراسی در جهان است.
او همینطور هدف از تشكیل این سازمان مردم نهاد را تلاش علمی در جهت شناساندن صلح وموضوعات در رابطه با این مفهوم در علوم سیاسی و روابط بین الملل با نگاه صلح پژوهی اسلامی دانست.
وحید مصاحبی عضو هیت مدیره و نایب رییس این جمعیت هم اظهار نمود: هدف جمعیت ندای صلح، استفاده از دانش پژوهشگران در حوزه صلح و روابط بین الملل از نگاه اسلام است.
وی ادامه داد: چاپ فصلنامه علمی پژوهشی و نشریات در رابطه با علوم سیاسی و روابط بین الملل و حوزه صلح از برنامه های این جمعیت است. جذب نخبگان و جوانان علاقه مند به این حوزه از دیگر اهداف این سازمان مردم نهاد است.
به نقل از وی اولین فراخوان ارسال مقاله با محور صلح درحال برگزاری است كه پژوهشگران می توانند آثار خویش را به ایمیل دبیرخانه این سازمان به نشانی Nedaye.solh@yahoo.com ارسال نمایند.
بنا بر این گزارش، در جمعیت ندای صلح استادان دانشكده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران مانند سید جلال دهقانی فیروز آبادی، محمدرضا مجیدی، محمد باقر خرمشاد، سید مهدی ساداتی نژاد، شیخ اسلامی - رئیس دانشكده روابط بین الملل وزارت امور خارجه -، علی بغیری - عضو هیئت علمی دانشگاه اهل بیت-، هادی تاجیك، عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع)، و دكتر مهدی محمدزاده محقق این حوزه هم حضور دارند.



1397/11/13
15:50:11
5.0 / 5
4699
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز