نباید به اسباب بازی فانتزی نگاه نماییم

نباید به اسباب بازی فانتزی نگاه نماییم

مجله سرگرمی: دبیر شورای فرهنگ عمومی كشور اظهار داشت: نباید بعنوان یك مبحث فانتزی، دست چندم و از بالا به پایین به اسباب بازی نگاه نماییم. كودكان ما آینده سازان كشور هستند. این كودكان، بزرگ و جوان می شوند و سپس مسوولیت های مختلفی را بر عهده می گیرند. آنها مدیران آینده ی كشور در بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هستند.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، سیدمحمدرضا موالی زاده، دبیر شورای فرهنگ عمومی كشور ضمن بازدیداز جشنواره ی اسباب بازی اظهار داشت: ظرفیت بسیار خوبی در حوزه ی ساخت اسباب بازی در داخل كشور داریم و این مورد نوید آنرا می دهد كه می توانیم در جهت پشتیبانی از كالای ایرانی به خوبی حركت نماییم.
او با اشاره به پیش شرط این مورد افزود: شرط آن است كه خودباوری داشته باشیم. این خودباوری و اعتماد به نیروهای داخلی و قابلیت های پرارزش آنها می تواند در جهت پشتیبانی از كالای داخلی بسیار موثر باشد. از این روی هم در تولید و هم عرضه و خرید باید حمایت صورت بگیرد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی كشور از جنبه های مختلف نمایشگاه یاد كرد و توضیح داد: آشنایی با طبیعت و برقراری ارتباط با طبیعت، افزایش هوشمندی كودكان و ضریب هوشی آنها، تاثیر مثبت بر كاركرد ذهنی شان، افزایش خلاقیت، شادی و نشاط و ارتباط با سبك زندگی ایرانی- اسلامی از جنبه ها و مولفه های مختلف جشنواره ی اسباب بازی بود.
موالی زاده ازاسباب بازی بعنوان یكی از بحث های جدی روز در دنیا یاد كرد و اظهار داشت: قاعدتا طراحی ها باید متناسب با فرهنگ بومی هر منطقه باشد. ما از فرهنگ، تمدن، تاریخ و پیشینه ی بسیار ارزشمندی برخوردار هستیم. بنابراین مطمئنا می توانیم با تاكید بر توان بومی خودمان حركت مناسبی در این مسیر داشته باشیم.
به نقل از او هرچه بیشتر این نمایشگاه ها در تهران و در استان ها و شهرستان های دیگر برگزار شود، بخش های مختلف جامعه، مدیران و افرادی كه در كار تعلیم و تربیت هستند بیشتر از این نمایشگاه ها بازدید خواهند كرد و تاثیر خواهد داشت.
دبیر شورای فرهنگ عمومی كشور با تاكید بر این كه اسباب بازی بهترین وسیله برای آموزش و یادگیری است، بیان كرد: شرایط سنی كودك خاص است. از این روی یك بازی یا اسباب بازی باید هم برای او تولید نشاط كند و هم قوه ی ابتكارش را پرورش دهد. از جانب دیگر در جهت آشنایی با فرهنگی باشد كه او باید در آینده بسازد.
به نقل از وی فرهنگ آینده ی این كشور و تمدنی كه در آینده برپا می گردد بر دوش كودكان و به دستان آنها خواهد بود. ازاین رو باید به كودكان از این زاویه نگاه نماییم كه در آینده چه نوع بینش، تفكر و به دنبال آن رفتار و نگاهی خواهند داشت.
موالی زاده از تغییر ذهنیت خود نسبت به پیش از بازدید از این جشنواره نسبت به اسباب بازی و جدی تر شدن دیدگاهش اطلاع داد و اظهار داشت: شاید تا پیش از این من هم مثل بسیاری دیگر از مدیران نگاه دیگری به اسباب بازی داشتم. اما الان كه وسعت این كار، ظرفیت هایی كه در این حوزه وجود دارد و آثار مثبت و منفی كه می تواند داشته باشد دیدم، نگاه دیگری به مبحث پیدا كردم.
وی در ادامه با تاكید بر بحث آینده پژوهی بعنوان یكی از بحث های مهم روز دنیا، توضیح داد: بهترین راه برای شناخت آینده این است كه خودمان آینده را بسازیم. امروز در دنیا مراكز متعددی درباره ی آینده پژوهی شكل گرفته است و دانشگاه های آینده پژوهی داریم.
دبیر شورای فرهنگ عمومی كشور اظهار داشت: اگر نونهالان ما به گونه ای تربیت شوند كه هم از مولفه های دوران طفولیت در زمینه ی شادی، نشاط، بازی و تفریح استفاده كنند و هم آموزش ببیند، بطور قطع آینده سازان بهتری خواهند بود. تجربه ثابت كرده است هرقدر آموزش ها غیرمستقیم و هنرمندانه تر باشد، آثارش بیش تر است.
موالی زاده اعلام نمود: پس از بازدیدی كه از جشنواره ی اسباب بازی داشتم این انگیزه برای من بوجود آمد كه برنامه ای در شورای فرهنگ عمومی كشور ترتیب دهیم تا همكاران كانون گزارشی از فعالیت های شان ارائه كنند و اعضای شورای فرهنگ عمومی با فعالیت های كانون و اهمیت كار آن آشنا گردند و زمینه های همكاری فراهم گردد. رسالت همه ی ما است كه به فكر كودكان و آینده ی كشور باشیم.
دبیر شورای فرهنگ عمومی كشور با اشاره به اینكه وجوه تمدنی و فرهنگی داریم و باید به هر دو وجه توجه گردد، اظهار داشت: امروزه كاملا روشن است كه نقش اسباب بازی یك نقش بسیار جدی و اثرگذار می باشد. اسباب بازی كالایی فرهنگی است و نقش آن صرفا در بازی و تفریح خلاصه نمی گردد. ازاین رو می تواند كاركردهای مختلفی داشته باشد. از همین روی تلاش می نماییم ارتباط با كانون را نزدیك تر نماییم تا بتوانیم در این جهت گام های موثرتری برداریم.
چهارمین جشنواره ی ملی اسباب بازی امروز جمعه دوم آذر ماه در مركز آفرینش های فرهنگی هنری كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان تمام می شود.





1397/09/04
17:49:00
5.0 / 5
4354
تگهای خبر: اسباب بازی , تولید , جشنواره , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز