وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

اربعین مساله ای فراجناحی است

اربعین مساله ای فراجناحی است

مجله سرگرمی: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان كرد: مبحث اربعین مساله ای فراجناحی و فراحزبی و مساله دینی و ملی جمهوری اسلامی ایران بوده و هست.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قبل از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، درباره صدمه های برخورد سیاسی با مبحث اربعین حسینی، اظهار نمود: مساله اربعین موضوعی فرا جناحی و فرا حزبی و مساله ای دینی و ملی برای جمهوری اسلامی ایران بوده و هست.

وی با اشاره به افزایش تعداد زائران ایرانی كه به مراسم اربعین حسینی می روند، تصریح كرد: در چند سال اخیر شاهد بودیم كه تعداد نفراتی كه از ایران برای حضور در مراسم اربعین حسینی به عراق می روند از 40 الی 50 هزار نفر به حدود دو میلیون نفر رسیده است. این تعداد در بازه زمانی 20 روزه از كشور خارج و سپس وارد كشور می شوند كه این اتفاق طبیعتا نیازمند تداركات و خدماتی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این كه طی سال های اخیر مرحله به مرحله شاهد رفع پاره ای از اشكالاتی كه در خدمات دهی به زوار مراسم اربعین حسینی وجود داشته، بوده ایم، افزود: در سال های قبل در حوزه ویزای عراق با مشكلاتی مواجه بودیم به صورتی كه تعداد قابل توجهی از زوار، بدون ویزا از كشور خارج می شدند، اما امسال مشاهده كردیم كه در حوزه ویزا در یك بازه زمانی حداقلی روال مربوطه طی شد و عموما زوار از سامانه سما ویزای خویش را دریافت كردند.

صالحی اظهار داشت: مشكل دیگری كه طی سال های اخیر در پیاده روی مراسم اربعین مشاهده می شد، بروز مشكلاتی در گیت های خروجی مرزهای كشور به سمت عراق بود كه روند خروج زائران از گیت ها ساعت های متوالی طول می كشید؛ اما در بازدیدی كه هفته گذشته از منطقه مرزی مهران داشتم، در پرس و جو از زائران مختلف درباره زمان خروج از گیت متوجه شدم كه این زمان به 30 ثانیه الی یك دقیقه كاهش یافته است.

وی افزود: در حوزه سایر خدمات مورد نیاز زائران هم مشكلاتی در سال های قبل وجود داشت كه امسال این مشكلات به حداقل رسیده بود و شرایط قابل مقایسه با سال های قبل نبود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح كرد: به هر حال باید توجه داشته باشیم كه دو میلیون نفر طی 20 روز از كشور خارج و وارد كشور می شوند و طبیعی است كه پاره ای از مشكلات وجود داشته باشد. در این زمینه در جلسه امروز هیات دولت رییس جمهوری تصریح كرد كه تلاش شود تا این مشكلات به حداقل برسد.

به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، صالحی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن 13 آبان روز "استكبار ستیزی" با بیان این كه 13 آبان همواره برای مردم ایران نماد عزت و غیرت ملی بوده است، تصریح كرد: 13 آبان به شكلی در حافظه ملی مردم ما جا پیدا كرده است؛ از سال 43 كه امام خمینی (ره) در برابر كاپیتولاسیون قیام كرد و عزت ملی ایران را خاطرنشان كرد و همینطور تصریح كرد كه جامعه ایرانی اجازه نمی دهد با تصویب كاپیتولاسیون فضایی برای شكست غرور ملی تولید شود تا سال 58 و 57 این تاریخ همواره در ذهن مردم ما جا پیدا كرده بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: 13 آبان امسال برگ دیگری در ارتباط با تاریخ گذشته كشور است و امیدواریم كه غرور و افتخار ملی ما را بیشتر از گذشته پر بار كند.




1397/08/12
14:56:04
5.0 / 5
4437
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز