نامزدهای چهره سال هنر انقلاب معرفی گشتند

نامزدهای چهره سال هنر انقلاب معرفی گشتند

مجله سرگرمی: سرپرست معاونت هنری حوزه هنری از آیین افتتاحیه هفته هنر انقلاب اسلامی در روز بیستم فروردین ماه با معرفی ۲۰ هنرمند از سراسر كشور اطلاع داد.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، سیدمسعود شجاعی طباطبایی سرپرست معاونت هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی در نشست خبری هفته هنر انقلاب اسلامی كه امروز شنبه ۱۸ فروردین ماه برگزار شد، اظهار داشت: سال ۹۶ سال موفق و پربار برای هنرانقلاب اسلامی بود و آثار فاخر و ممتازی خلق شد. سال قبل سالی خیلی خوب و موفق در عرصه هنر انقلاب اسلامی رقم خورد كه امیدواریم این موفقیت در سال ۹۷ هم تكرار شود و بتوانیم شاهد اتفاقات مطلوبی در این عرصه باشیم.
او درباره اعلام برنامه های هفته هنر انقلاب، خاطرنشان كرد: هفته هنر انقلاب اسلامی از روز بیستم تا بیست وهفتم فروردین ماه برگزار می گردد و در این بازه زمانی برنامه مفصل و خوبی در نظر گرفته شده است كه مهم ترین آن ها معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در مراسم اختتامیه است.
سرپرست معاونت هنری حوزه هنری افزود: هفته هنر انقلاب اسلامی با سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی سید شهیدان اهل قلم آغاز می گردد. نام گذاری این هفته توسط شورای فرهنگی عمومی صورت گرفته است و در تقویم ها روز بیستم فروردین روز هنر انقلاب نامیده می گردد. از آنجائیكه حوزه هنری خانه و فعالیت شهید آوینی به حساب می آید، حوزه هنری از این مناسبت حسن استفاده را كرده و یك هفته را به هنر انقلاب اسلامی مختص كرده است.
مدیر مركز هنرهای تجسمی حوزه هنری با اشاره به اینكه امسال چهارمین سال برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی است، بیان كرد: این اتفاق مبارك در سال قبل به بهترین نحو برگزار گردید و توانست در معرفی چهره های جوان، رویش های انقلاب و باانگیزه برای خلق آثار فاخر به خوبی عمل كند. در سال چهارم هم برنامه های متنوع هنری و ادبی چه در مركز (تهران) و چه در سراسر كشور برگزار می گردد و یك وحدت رویه در این باره وجود خواهد داشت.
شجاعی طباطبایی ادامه داد: در این هفته بحث اصلی تدوین مبانی و مطالب هنر انقلاب اسلامی است. توجه به رویش های انقلاب، كوشش برای معرفی برجسته سازی چهره های شاخص انقلاب اسلامی بخصوص هنرمندان جوان و استفاده از همه ظرفیت های رشته های هنری از موارد مورد تاكید و اهداف تعیین شده برای این هفته مبارك است. این هفته با روز شهادت سید شهیدان اهل قلم آغاز می گردد و از همین رو بطور قطع توجه ویژه ای به مبانی معرفتی و شیوه زندگی و آثار تصویری و مكتوب مرتضی آوینی بعنوان نماد هنرمند و تراز هنر انقلاب صورت می گیرد.
او بیان كرد: هفته هنر انقلاب در تهران و در سایر مراكز استانی در روز بیستم ساعت ۱۷: ۳۰ آغاز می گردد. در تهران مراسم افتتاحیه در تالار سوره حوزه هنری با تقدیر از ۲۰ هنرمند جوان انقلابی از سراسر كشور و اهدای جوایز برگزیدگان داستان انقلاب اسلامی تحت عنوان جایزه مرحوم امیرحسین فردی آغاز می گردد. زیارت مزار شهدای هنرمند بخصوص مزار سیدمرتضی آوینی هم یكی دیگر از برنامه های این هفته است كه با همكاری نهادها و ارگان های دیگر در بهشت زهرا(س) برگزار می گردد. یك برنامه تولیدی تلویزیونی با عنوان سوره هنر هم در این هفته از شبكه افق و شبكه سوم سیما در دستور كار است كه به تهیه كنندگی حامد رهنما و اجرای رسالت بوذری روی آنتن می رود.
سرپرست معاونت هنری حوزه هنری با اشاره به اینكه مهم ترین بخش از برنامه های هفته هنر انقلاب معرفی چهره سال است، اظهار داشت: طی سال هایی كه این مراسم برگزار شده است تعدادی از هنرمندان بعنوان نامزد چهره سال معرفی شده و با بررسی آثار آن ها یك نفر بعنوان هنرمند شاخص معرفی می شد، امسال هم این رویه با تهیه فهرستی از هنرمندان شروع شد و بعد از بررسی و اظهار نظر ۶۰ نفر از هنرمندان ۵ نفر بعنوان نامزد چهره هنرمند انقلابی معرفی گشتند كه در نهایت در مراسم اختتامیه یك نفر معرفی می گردد.
شجاعی طباطبایی اعلام نمود: نامزدهای امسال به ترتیب حروف الفبا «حمید حسام» نویسنده كتاب «وقتی مهناب گم شد» نویسنده خاطرات شهید خوش لفظ با بیش از ۲۰ بار تجدید چاپ و كتاب های «آب هیچگاه نمی میرد» و «خداحافظ سالار»، «محمدرضا دوست محمدی» هنرمند نام آشنا در عرصه گرافیك، «حسن روح الامین» از هنرمندان عرصه تجسمی، هنرمند نقاش و گرافیست برای خلق اثر شهید محسن حججی، «محمدحسین مهدویان» كارگردان «ماجرای نیمروز» با رویكرد و ساختی متفاوت، «مهدی نقویان» مستندساز برای ساخت مستند «ارثیه پدری» هستند كه از این میان یك نفر بعنوان چهره شاخص هنر انقلاب اسلامی معرفی می گردد.



1397/01/21
14:45:30
5.0 / 5
4472
تگهای خبر: اجرا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز