مازنی: از موازی كاری در حوزه فرهنگ رنج می بریم

مازنی: از موازی كاری در حوزه فرهنگ رنج می بریم

مجله سرگرمی: احمد مازنی اظهار داشت: حدود ۱۷یا ۱۸درصد بودجه فرهنگ به وزارت ارشاد داده می گردد. ماموریت مشخص برای هر سازمانی تعریف شده است اما همچنان از موازی كاری در حوزه فرهنگ رنج می بریم.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، احمد مازنی در نشست شاخه جوانان حزب ندای ایرانی ها با اشاره به اینكه منشاء نگاه سیاسی نگاه فرهنگی است، اظهار نمود: كمیسیون فرهنگی در مجلس از ابتدا كم استقبال بود و این برای مجلس بسیار بد بود كه این كمیسیون جاذبه نداشته باشد.
عضو كمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: یك نگاه واقع بینانه داشته باشیم. كل بودجه فرهنگ زیر یك درصد است و نمی توان با این درصد شغل تولید و مشكلی را حل كرد. در گذشته هم گفتم امروز ما هم به كنسرت هم به روضه نیاز داریم. هرچند نباید افراط و تفریط شود. اگر حوزه فرهنگ تقویت شود حوزه های دیگر هم تقویت خواهد شد. فرهنگ می تواند جامعه را تغییر دهد. ما باید تلاش نماییم نهادهای فرهنگی به مفهوم واقع كار فرهنگی انجام دهند و البته این كار ساده ای نیست.
مازنی درباره معدود هنجارشكنی دختران در زمینه حجاب ضمن تاكید بر ضرورت احترام همه شهروندان به قانون ابراز عقیده كرد: برخوردی كه پلیس با یكی از دختران كرد و در فضای مجازی پخش گردید برخورد خوبی نبود. آیا نمی شد با این خانم یك پلیس زن برخورد می كرد؟
عضو فراكسیون امید با اشاره به اینكه باید راهی برای آخر دادن به تنازعات سیاسی یافت، خاطرنشان كرد: ما برای این مورد طرح گفت وگوی ملی را مطرح كرده ایم. به جهت اینكه این فضای كشور را مدیریت نماییم باید تنازعات سیاسی بی حاصل را بپذیریم؛ زیرا این تنازعات به نفع هیچكس نیست.
او اضافه كرد: برای تحقق گفت وگو ملی فراكسیون تشكیل دادیم و سراغ خیلی از شخصیت های سیاسی همچون آقایان سید حسن خمینی، اسحاق جهانگیری، صادق خرازی، محمدرضا عارف، حداد عادل و... كه نفش زیادی در فضای سیاسی كشور دارند رفتیم. امروز خیلی ها از گفت وگوی ملی صحبت می كنند. باید به نقطه ای برسیم كه جای قهر به گفت وگو برسیم. در این راه احزاب می توانند نقش مهمی داشته باشند.
مازنی با انتقاد از عملكرد صدا و سیما تصریح كرد: شبكه المنار در عرصه بین المللی اثرگذار است اما صدا و سیما ما با این ساختار عریض و طویل و این همه شبكه داخلی و بین المللی این تاثیر گذاری را ندارند.
او همینطور اظهار داشت: باید به صورت اصلاح اساسی و ریشه ها در گفتمان ها وارد شد.اگر بتوانیم جامعه را در اراده كشور شریك بدانیم و روی نقطات مشترك به وحدت برسیم این ناكارآمدی به كارآمدی تبدیل خواهد شد.




1396/12/10
17:34:30
5.0 / 5
4572
تگهای خبر: فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز