مخاطب تلویزیون زمان جنگ افزوده شد کدام شبکه در صدر پربیننده ها بود؟
مجله سرگرمی: رییس مرکز تحقیقات صداوسیما با اشاره به افزایش 4 درصدی مخاطب تلویزیون در بهار امسال نسبت به فصل گذشته بیان کرد که شبکه خبر در روزهای جنگ در صدر شبکه ها قرار گرفته بود.
محسن شاکری نژاد رییس مرکز تحقیقات صداوسیما در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مخاطب صداوسیما در روزهای جنگ و بعد از آن بیان کرد: ما بصورت میدانی در سراسر کشور میزان مخاطب رسانه ملی را در کل و تک تک شبکه ها می سنجیم. می توان گفت رسانه ملی پس از جنگ و در بهار امسال نسبت به فصل قبل یعنی زمستان سال گذشته، ۴ درصد افزایش مخاطب داشته است. وی افزود: همین طور مخاطب فعلی صداوسیما نسبت به بهار ۱۴۰۳، حدود ۷ درصد افزایش داشته است. برای محاسبه میانگین مخاطب تلویزیون نیز بصورت فصلی آمار می گیریم - بهار، تابستان، پاییز و زمستان - سپس میانگین این چهار فصل را به عنوان میزان مخاطب رسانه ملی در سال ۱۴۰۴ اعلام می نماییم. شاکری نژاد درباره ی این افزایش ۴ درصدی نسبت به فصل قبل و این که این میزان، افزایش معناداری در قیاس با زمان غیر از جنگ است؟ اظهار داشت: در مورد افزایش مخاطب به طور معمول در فصول مختلف بسته به نوع محتوای پخش شده، مخاطب متفاوت می باشد این میزان افزایش مخاطب چیز جدیدی نیست و قبلاً هم چنین افزایش هایی داشته ایم ولی استدلال مدیران رسانه این است که بخش عمده ای از این افزایش ناشی از شرایط جنگی و افزایش رجوع مخاطب و مرجعیت خبری رسانه ملی است. رییس مرکز تحقیقات درباره ی شبکه پرمخاطب این ایام نیز عنوان کرد: نکته جالب این بود که همیشه شبکه های ۳ و آی فیلم در رتبه اول بودند، اما این دفعه شبکه خبر با فاصله از دیگر شبکه ها شبکه اول شد. بطور مثال در نظرسنجی از مخاطب می پرسیدیم «اگر بخواهید یک شبکه را انتخاب کنید کدام را انتخاب می کنید؟» که شبکه خبر در صدر این پاسخ ها قرار می گرفت. وی در بخش دیگر درباره ی تأیید این داده ها توسط دیگر مراکز عنوان کرد: در نظرسنجی های مختلف همچون نظرسنجی های مرکز پژوهش های مجلس و دیگر مراکز معتبر، با فاصله زیاد صداوسیما مرجع اول کسب خبر شناخته می شود و به صورتی این مراکز هم نظرسنجی های ما را در این ایام تأیید کردند. ما مواردی مانند سرعت، صحت، دقت، بی طرفی و پاسخ به شایعات را می سنجیم که مؤلفه های مورد نظر بودند. شاکری نژاد در جواب سوالی درباره ی میزان رضایت مخاطب از شبکه خبر نیز توضیح داد: در نظرسنجی ها به طور متوسط بالای ۶۵ درصد رضایت و اعتماد به اخبار صداوسیما گزارش شده است. او در آخر درباره ی محتوای مورد نظر مخاطب در این ایام تصریح کرد: در وضعیت جنگ به طور معمول مخاطبان بدنبال اخبار و حواشی در رابطه با جنگ هستند بطورمثال کمیت و کیفیت پاسخ موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی، محلهای هدف قرار گرفته در سرزمین های اشغالی، میزان موفقیت به هدف خوردن موشک های ایرانی و همین طور اهداف مورد تهاجم در داخل، میزان موفقیت پدافند هوایی در رهگیری پرتابه های دشمن و احیاناً شهدای نظامی، علمی و مردمی تهاجم دشمن از این موارد هستند.
منبع: مجله سرگرمی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب