ساختمان تاریخی سپهدار قزوین نگارخانه شد

ساختمان تاریخی سپهدار قزوین نگارخانه شد

به گزارش مجله سرگرمی، ساختمان تاریخی سپهدار به نگارخانه تبدیل شد و برای برگزاری نمایشگاه های هنری در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار گرفت.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ، حسین براتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین اظهار داشت: با دستور استاندار قزوین، ساختمان تاریخی سپهدار قزوین بعنوان یک بنای تاریخی متعلق به دوران قاجار بعنوان مکانی برای نمایش آثار هنرمندان استان در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه مدت واگذاری این بنای تاریخی ۱۰ سال خواهد بود، خاطرنشان کرد: در نهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین، با اهتمام و مساعدت دکتر اعلایی استاندار فرهنگ دوست و حامی هنر قزوین و همینطور همراهی و همیاری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، تصمیم بر آن شد تا این ساختمان تاریخی تنها با حق استفاده نمایشگاهی در اختیار هنرمندان استان قزوین قرار گیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین این اقدام را در جهت پشتیبانی از هنر و هنرمندان دانست و اضافه کرد: دیده شدن آثار هنرمندان در فضایی تاریخی علاوه بر این که به تقویت فضای هنری شهر کمک می نماید، باعث فراهم شدن بستری مناسب و مطلوب برای نمایش آثار هنری در بین شهروندان خواهد شد.
این بنای تاریخی در ۲ طبقه و در ضلع جنوب غربی چهارراه عمران قزوین واقع شده و از زمان قاجاریه، کوشکی (کاخی کوچک) میان باغ های ضلع شمالی شهر بوده که با گسترش شهرنشینی و از بین رفتن باغ های سنتی همچنان محفوظ مانده است.
عمارت سپهدار با شماره ۲۲۲۷ در اسفند ۱۳۷۷ در لیست آثار ملی به ثبت رسیده است.

1402/11/06
16:20:15
5.0 / 5
293
تگهای خبر: رسانه , فرهنگ , نمایش , نمایشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز