بخشنامه وزارت ارشاد درباره ی استفاده از نام ها و گویش های محلی

بخشنامه وزارت ارشاد درباره ی استفاده از نام ها و گویش های محلی

مجله سرگرمی: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشنامه ای از بلامانع بودن استفاده از اسامی مورد استفاده در گویش­ های محلی و قومی رایج در مناطق مورد سکونت اقوام در نامگذاری خدمات، محصولات، مؤسسه­ ها و اماکن آگاهی داد.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در قسمتی از این بخشنامه خطاب به معاونان، رؤسا و مدیران کل ستادی و استانی این وزارتخانه آمده است: «در اجرای ماده‌ی ۶ آیین­ نامه‌ی اجرائی قانون ممنوعیت به­ کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه، مصوب سال ۱۳۷۸ هیأت وزیران و اصلاحات بعدی در سال ۱۳۹۴مطابق نص صریح آیین­ نامه‌ی مورد اشاره، استفاده از اسامی رایج در گویش­ های محلی و قومی در مناطق مورد سکونت اقوام در نامگذاری خدمات، محصولات، مؤسسه­. ها و اماکن مانعی ندارد.
در این بخش نامه همین طور از بلامانع بودن استفاده از اسامی خاص اقلیت­ های دینی شناخته­ شده در قانون اساسی نیز در نامگذاری های فوق الذکر اشاره شده است.
بر طبق این بخشنامه معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع­ رسانی موظف است دستورالعمل صدور مجوز تبلیغات و نام­گذاری اسامی محصولات، خدمات، مؤسسه­ ها، اماکن و سر در فروشگاه­ ها، واحدهای صنفی و مؤسسات تجاری مربوط همچون مناطق در رابطه با اقوام و گویش­ های محلی را با رعایت مفاد این بخشنامه تهیه و بعد از تصویب در کمیته‌ی مرکزی سازمان­ های تبلیغاتی کشور به اجرا گذارده و گزارش آنرا هر سه ماه یکبار ارائه نمایند.
در این بخش نامه آمده است که تمام دفاتر و ادارات­ کل ستادی و استانی دراین زمینه موظف به همکاری با معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع­ رسانی هستند.





منبع:

1402/03/11
13:41:24
5.0 / 5
1324
تگهای خبر: اجرا , خدمات , فرهنگ , محصولات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز