انتشار فراخوان دومین کنگره ملی شعر عاشورایی

انتشار فراخوان دومین کنگره ملی شعر عاشورایی

به گزارش مجله سرگرمی، مرکزی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه از انتشار فراخوان دومین کنگره ملی شعر عاشورایی که در این شهرستان برگزار می شود، اطلاع داد.



حسین محمودی فر در گفتگو با ایسنا، به اهداف برگزاری این کنگره ملی اشاره نمود و اضافه کرد: ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت، تجلیل و تکریم مقام شامخ حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و شهدای کربلا، توجه به نقش ادبیات در ترویج و توسعه دین و مذهب تشیع، ایجاد فضا و محفلی برای گردهمایی شاعران و ادیبان با محوریت امام حسین(ع)، ارتقای سطح کیفی شعر آیینی و گسترش هرچه بیشتر آن و ترویج فرهنگ و ارزش های اصیل اسلامی از اهداف مهم برگزاری این کنگره ملی است.

وی به موضوعات آثار ارسالی در قسمت اصلی اشاره نمود و با اشاره به اینکه اشعار در رابطه با واقعه عاشورا و شهدای کربلا در این بخش و بصیرت و ولایت پذیری با محوریت شهدای امنیت در قسمت ویژه مورد ارزیابی و داوری قرار خواهد گرفت، اظهار نمود: حداکثر پنج اثر از شرکت کنندگان پذیرفته می شود و ذکر مشخصات شرکت کنندگان، نشانی و تلفن تماس الزامی است و آثار ارسالی، باید تایپ شده یا کاملا خوانا باشند.

رئیس ارشاد ساوه با اشاره به اینکه دبیرخانه همایش از پذیرفتن آثار شرکت داده شده در همایش های دیگر معذور است، اضافه کرد: حضور افراد برگزیده در مراسم اختتامیه کنگره الزامی است.

وی بیان نمود: جوایز بخش اصلی شامل تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی ۴۰ میلیون ریالی به نفر اول، تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی به نفر دوم، تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی ۲۰ میلیون ریالی به نفر سوم و لوح تقدیر و ۵ جایزه نقدی، به ارزش ۱۵ میلیون ریال به پنج اثر برگزیده است و جوایز بخش ویژه، تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی ۲۵ میلیون ریالی است.

وی با اشاره به اینکه آخرین فرصت ارسال آثار به دبیرخانه به نشانی شهرستان ساوه، خیابان شریعتی، شریعتی 10، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ و زمان اعلام نتایج ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ است، اظهار داشت: زمان برگزاری، ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ در استان مرکزی، شهرستان ساوه، خیابان شریعتی سالن سلمان ساوجی است.
به نقل از ایشان، علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های ۴۲۲۲۳۲۴۰-۴۲۲۲۳۲۲۰-۰۸۶ یا از راه پیام رسان ایتا به شماره ۰۹۹۰۳۷۶۳۲۴۲ تماس گرفته یا به نشانی اینترنتی: Saveh ershad.ir رجوع کنند.




منبع:

1402/02/28
16:29:06
5.0 / 5
593
تگهای خبر: دبیرخانه , شركت , فرهنگ , همایش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز